From down to up.

Tänk vad dagarna går upp o ner. Hur jag kan få för mig att allting är skit när det egentligen mest handlar om att jag är understimmulerad för ofta. Direkt när jag har massa saker o hitta på så blir jag på topp igen o mitt självfötroende o självkänsla sitter åter på sin plats :) Solen hjälper, träning hjälper, fina vänner o god mat hjälper mot allt. Igår var jag så depp att jag satt o grät på morgonen (ja jag kan gråta igen woho!) och tänkte strunta i min lektion. Men sen släpade jag mig dit, satt o garvade så jag fick ont i magen igen med underbara norska Ma-rie (så man uttalar på nörsk) o hade sen ett hårt bodypump pass på gymmet med en liten spring mash på rullbandet efteråt. Grubblade med mamma i tele efter så där gick humöret ner igen. Hon sa att jag tänker för mycket och för invecklat, analyserar o oroar mig över saker jag inte har någon makt över vilket är helt sant och alltid varit mitt största problem. Jag kan ibland lägga energi typ en hel vecka på att undra varför jag inte blev ett dansproffs eller liknande. Eller varför jag sitter här i sverige när jag skulle kunna vara utomlands. Men vad är de för tråkigt jobbigt tankesätt? Jag tycker synd om mig själv när jag snurrar in mig i skit. Se de man har är de bästa man kan göra. Med bra självkänsla och självinsikt kommer man hur långt som helst. Då kommer allt plötsligt till en. Men det är svårt att tänka så här när saker är jobbiga. Jag har fortf massa plugg och ansökningar till skolor som hänger över mina axlar. Men de fixar sig.. :)

Denna fina vårdag (nästan sommar..!) var väldigt fin. Mammas visdoms ord hade nog gått in lite ändå o jag vaknade positiv. Gick till multimedian där jag åstadkom en hel del roliga animeringar, sen städade jag upp lyan, gick hem till Marie dit "Little mermaid" aka "kalla mig skarpnäck" (Khali) kom o vi tittade på mermaid filmen som faktiskt är väldigt bra ju och jobbade på vårt muntliga framträdande i engelska. Blev massa snack om annat kul oxå förståss, tex att Khali pratar 6 språk flytande (!!!) och geografi. Sen begav jag mig till min älskade danshall klass och det var helt underbart jag vågade verkligen ge allt o efter 1,5 timme var jag typ fortfarande inte satisfeid även om kläderna gick o vrida ur av svett haha. Jag tror att de är träning som är nyckeln till att jag blir piggare, blir mer konscentrerad osv. Längtar redan till nästa gym time. Får knappt träningsverk längre heller. Hihi.

Oh hjälp mamma kommer tro att jag är skittso när hon läser detta efter snyft mailet hon fick igår. Men nu är jag på min toppigaste topp o igår morse min lägsta dal. Livet är bra knepigt.



Ya ya ya ya ya ya ya ya get with urself get with urself willie bounce willie bounce gun point the roof chicken and bear sklevas klevas chicken and bear fresch prince of belair dutty wain dutty wain!! (lite olika dancehall steg som man ska skrik sjunga, oh yeah!)

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0