Finkan är nog faktiskt rikkit perkele kivva!

Kollade nyss på Brokback mountan o har en skön sorlig känsla i kroppen. Vad spännande att jobba med film.. Har blivit inkallad till intervju på Katrinebergs folkhögskola utanför Göteborg, den jag varit mest sugen på då jag helst vill plugga spelfilm och flytta till västkusten. Har kommit in på Ölands dokumentär filmskola men det är ju ett helt annat sätt att jobba. Kan säkert vara super spännande med och då blir de livet i en liten ort igen. Skönt att jag vet att jag kommer göra någonting i höst iaf.

Släcktträffen var underbar. Hundra myggbett på vardera ben och en skön trötthet efter en häktisk helg. Den kära gamla finlands påtin, möggellukten i sommarhuset i Österby med fantastiska 50,60,70-tals möbler och gamalt bråte. Känslan av barndom och dom starka banden i familjen, släckten. Man måste påminnas ibland. Det är som om jag kommer på vem jag är igen när jag träffar alla. Eller vem jag blivit. Känner mig betydelsefull och hundra procent mig själv.

Alla hade blivit så mycke äldre, jag pratade med dom söta små kiddsen som jag inte ens känner, vi lekte skumma boll lekar o sjöng för fulla muggar. Gitarr spelande och skogsparty där vi hade rap battle. Ända tills Martin röck in o kunde rappa på riktigt då blev alla stumma och återgick till att skrika "aaaand i neeed youu now tooonight! and i neeeed youuu more thaaan eeeever!!!" O sen när jag kommer hem till min fru (hanna) o i extas berättar allt roligt så inser jag vilken tur jag har som har en sån fin släckt och hur störda vi är... :D

Imorrn är de sista dagen på multimedian o jag har sjukt mycke att fixa. Men har hela dagen på mig så får jobba arslet av mig. Engelskan är avklarad med ett vg! :) Jag o Norre sitter o ritar mermaids, jesus och profeten muhammed teckningar på lektionerna så inte fan har jag växt upp sen spanska lektionerna i 6an. Men de är bara komvux, jag klarade de o skaffade mig nya fina vänner!

Kommentarer
Postat av: sojjan

det där med dokumentärfilm på öland låter riktigt spännande:)

2010-05-26 @ 09:11:00
Postat av: jjan

grattis till eng.betyget:)

2010-05-28 @ 10:27:25
Postat av: storafia

hade glömt rap-battlen också men kom ihåg den nu när jag läste vad du skrev, fan vad kul det var! hahaha...

2010-05-29 @ 19:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0