En liten kärlekstanke till livet genom musik.

De är svårt de här med att hitta sig själv i den här världen. Jag vill nog bara vara lite av varje beroende på humör o känsla för dagen. Jag tror att MGMT är äkta även om dom är stora världsstjärnor. Jag har märkt att deras musik o stil verkligen berör mig. Tex att jämföra med CocoRosie som är as häftiga o gör grym musik, men dom vill lixom sitta där med sina leksaks intrument i flummiga fjäder utstyrslar och låtsas som att dom bara är uppe i de blå fast dom i själva verket är två fantastiska musiker som säkert jobbar stenhårt. (De är deras image och den är underbar men inte helt äkta.) MGMT känns lixom som om dom erkänner detta. Dom låtsas verkligen inte. Dom bara står för allt dom gör och gillar och är otroligt kreativa både vad de gäller musik och stil. För mig känns dom iaf som fria människor. Jag kommer ju aldrig lära känna dom som människor men dom inspirerar mig och tanken av deras äkthet känns fin. De där ultimata igentligen. Dom är höga på livet och det finns inga begränsningar för vad man kan lära sig. Jamen... dom är ju riktiga hippies.



Mamma du kan ju lära dig jätte mycke om poppis musik o liknande via min blogg!!! Hahaha jag lärde henne o göra smile gubbar på facebook chatten häromdan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0