Börlien.

Jag och Dalle genom Europa:

I Berlin var det molnigt o varmt. Östberlin stank piss och sopor vilket gjorde streetarten och dom piercade människorna bara coolare. Staden kändes stor och platt på något sätt. Så overkligt att den lilla "oskylldiga" muren typ 4 meter hög har separerat människor från varandra. Folk gick o drack stora öl längs gatorna och hade snabb mat i handen. Tunnelbane stations namnen var omöjliga att lära sig och om man frågade om samma väg till olika människor så hade alla alltid helt olika ideer om hur man skulle ta sig nånstans. Typ alla runt 30 var tunnhåriga och såg faktiskt ut att lyssna på techno och ha en rave utstyrsel gömd under jobbar kläderna. Det fanns fake stränder lite härovar i stan med fin sand och solstolar där de var skönt att pusta ut ibland. Det kändes inte som om det fanns så mycket lagar eller regler alls. Vi åkte en blåsig turist buss där dom tydligen skulle prata engelska oxå men vi hörde bara några årtal resten var "schhhaastraaauzzzchheee". Så vi fick se fina byggnader och känna in hur stor staden är. Vi möttes upp med Michael från couchsurfing som faktiskt var lite dryg o smått otrevlig. Okej att han fick springa runt med oss i typ en timme för att vi skulle byta till ett hostel som vi inte kunde hitta, men han skulle se ner på oss och garva för att vi precis som alla americanare och australienare åker runt från storstad till storstad i Europa. Men vad gör de undrar jag! Jag har inte sett så många storstäder så de är as häftigt för mig. Han ville väl briljera med sin resvana och att han sitter i förorten till Brattislava med några bönder som aldrig åkt utanför sitt hem och virkar dukar och lyssnar på poesi... Typ. (och är coolare än oss alltså) En annan snäll cs kille gav oss iaf tippset om en underground klubb. Vi hittade några snälla tjejer på vägen som skulle dit och 3 svenne killar. Stället låg verkligen i en gömd gränd och såg ut som nått gamalt garage med massa rör i taket. Det stank rök där inne och folket var lost. Jag gick hem klockan 6 på morgonen, i en timme, i högklackat och klättrade över ett stängsel då jag gick fel. Nästa morgon möttes vi av "Stareing man" igen i vårt hostel rum som satt knäpptyst på en stol i ena hörnet av rummet o bara glodde på oss i flera timmar utan att flytta stolen eller sig själv en enda gång... Inget skämt. Han var från Sri Lanka, kunde ingen engelska och var trotts allt inte hotfull på något sätt. Men något skumm... Frukosten bestod av en fettig hamburgare såklart. Billigast med skräpmat i detta land. Vi gick runt och fotade och såg VM matchen Tyskland - Spanien på en storbilds screen tillsammans med tusentals vrålande tyskar. Ingen folkfest då dom förlorade, men vi skulle ändå till flyget på morgonen. Vi hängde lite med några söta Irländare dock som vi tappade bort bland allt folk på tunnelbanan. Tur att vi åkte vid 12 tiden på natten till flygplatsen. Vi tänkte att vi skulle spara in en hostel natt och sova där istället men det blev ingen sömn då vi åkte fel flera gånger under 4 timmars tid! Party dude räddade oss. Han jobbade ute i ett öde Berlin på ett natt cafe som precis skulle stänga. Han var hypad som fan, blandade sig en vodka redbull drink, tog med oss på tunnelbanan och pratade med alla. Livade verkligen upp stämningen och fick oss att se det komiska och roliga i när allt inte går riktigt som man tänkt sig. :)