Hot Milano.

Det var varmt som tusan. Massa snygga killar och super trevliga hjälpsamma typer.. Till en början. Sen insåg vi att dom som inte kan Engelska tappar humöret på en gång om man försöker sig på att via kroppsspråk komunicera och lägga ett -aaniOO efter varje ord. Då viftas armar i luften och ögonbryn rynkas hettsigt. Precis vad jag älskar, denna eldighet. För sen när dom är glada och känner för att skrika och klappa händerna så gör dom de. Varsomhelst.
Vi kom fram helt slutkörda, nu hade vi varit vakna i ca 2 dygn. Åt super god sushi, tog en lång nap för att sen gå upp en sväng på kvällen. Gick längs floden som kryllar av "happy hour" restauranger, där man får pizza,pasta (såklart) bufe, flera olika sorters efterätter och en stor drink för bara ca 80 kr. Många Italienarna låg typ bara o sov i sofforna på restaurangerna och tjejerna var super korta. Jag fick känslan av att staden är lite smått uppnäsig. Milano - fashion city som har koll. Trotts de hade ingen särskillt snygg eller utstickande stil. Alla hade högklckat dock. Vi gick hem tidigt för att äntligen få sömn. Nästa dag utforskade vi denna platta stads city. Den otroligt fina kyrkan där killarna tyckte att de var heeelt okej om vi gick in med kort kjol men tjejerna tjurade. Detta upplevde vi vid flera tillfällen.. Vi blev nästan upphånglade av en snubbe som var utklädd till påven, han höll oss i ett järngrepp när vi ville fota varandra med honom och smetade sitt vita smink över Dahlias ansikte. Haha! På kvällen mötte vi upp med Alper från couchsurfing. Han var från Turkiet, men bodde här och kunde Italienska. Super trevlig och öppen! Han tog oss till en "park/torg" där folk sitter med egen medtagen dricka och förfestar tillsammans. Det var lite uppträdande och killarna skrek. Tog med oss en norrman och en sydafrikan från hostelet och vi hade ett riktigt härligt gäng. Drog vidare utanför city där alla klubbar fanns. Typ nästan ute i en skog låg ett stort open air dansställe fullt med utbytesstudenter. Jag raggade på en Italienare som inte kunde Engelska och trotts de så satt vi och "pratade" i säkert en halvtimme hahah. Alper kom till min hjälp sen och var min tolk haha. Alla var glada i hatten och vi hamnade i en hög på gräsmattan utanför tunnelbane stationen. Jag pillade "blooomster i snoooken" på den roliga norrmannen. Vi gick hem barfota i en öde stad med fint morgonljus och livet var lätt. Bara efter några timmars sömn drog jag med Alper till en sjö utanför stan. Dalle låg deckad på hostelet. Där var det typ bara Italienare och jag. En som försökte ragga upp mig ute i vattnet genom att simma in i mig med flit haha! Jag o Alper pratade om livet och lärde varandra massa användbara bra svordomar. Vi hade verkligen trevligt o sen är de så konstigt när man säger hejdå till folk som man umgåtts så intensivt med under nån dag. Men det är charmen med att resa och med couchsurfing. Kanske därför de är så roligt oxå. På kvällen var det världens häftigaste åskväder under nästan en hel timme! Det bixtrade upp en gång varannan sekund och vi hängde alla ut genom fönstret. Medans Dalle kollade på fotbolls vm. Där kan man se en stor olikhet mellan oss när det gäller vad vi vill få ut av vår resa. Men vi klaffade på så många andra plan ändå så de var coolt. Dagen därpå var det så otroligt varmt att vi blev tvugna o dra till sjön igen. Som när min nyktra näsa luktade på vattnet så stank de ju fisk. Vi hade super kul med en snubbe i kiosken som sen sprang efter oss för att ta vårat nummer. Men de var ingen ide sa vi eftersom att vi skulle dra samma kväll.. Vi åkte till Bergamo där Jonathans kompis Daniel bor och undrade vad fan vi inte hade planerat o spendera en hel dag där för!! Där hittade vi "riktiga" Italien. Små trånga kullerstens gator, super gamla hus och ååååh bara så mysigt. Jag fick åka vespa med en snubbe som såg ut som han kompisen till Che Guevara i Dagbok från en motorcykel. Vi åkte uppför branta backar med utsikt över en lysande stad nere i dalen. vi stannade i en super liten bar för ett glas vin på vägen och alla männsikor var helt annorlunda än i Milano. Mer äkta på något sätt. Sen gick vi och åt i ett gamalt fängelse där man kunde se in på gården där dom stackars fångarna fått rastas en gång i tiden. Alla bord hade vit röd rutiga dukar och det luktade gräs överallt. Jag åt världens godaste kött och drack världens godaste röda vin. Efter måltiden gick vi till en bar som låg uppe på ett berg. Bara som en liten kiosk där man köpte dricka. Satt och pratade med Daniles brasilien kompisar som var helt underbara och vi ville aldrig att kvällen skulle ta slut. Men det var okej känner jag nu i efterhand... För Paris var helt otroligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0