Just some philosophy.

Jag trivs så bra på mitt dagis o känner nog för första gången på riktigt att jag är uppskattad o gör ett bra jobb på en förskola. Personalen är underbar (så som man normalt ska vara på en arbetsplats men förskollärare brukar tråkigt nog vara arroganta, skrikiga och as petiga med att dom inte ska behöva röra ett finger extra än någon annan och ser gärna ner på en när man är vikarie och yngre.) Tyvärr kan jag bara stanna till slutet av januari när den sjukskrivna är tillbaka men hoppas på mer där.

Helgen var trots allt efterlägtad. Jag mötte upp med Camilla, Miriam och Mackan som drog runt på en galen krogrunda i typ hela stan. Vi hamnade på ett salsa ställe fullt med flirtiga gamla spaniorer, geekar o eldigt folk. As härlig stämning. Dance off och nummer byte med en snygg tysk, men när han öppnade munnen med den där extremt osexiga accenten kunde jag knappt ta de. Tänk vad mycke sånt betyder..

Väldigt osexiga accenter på engelska:
Tysk
Finsk

(kan nån komma på nån mer?)

Väldigt sexiga accenter på engelska:
Fransk
Scottsk
Brittisk
Aussie


Drog vidare med packet på hemmafest i en sccchyyysst villa. Killar med backslick och pike som var super trevliga! Några krossade fördomar. Vi slöddra politik och jag hade bara så himla trevligt. Idag knarkar jag Grejs änatami. När jag är bakis är jag väldigt känslig. Jag gråter ofta av lycka till minsta lilla moment i programm, film och filosoferar en massa om livet. Tittar ut genom fönstret och älskar min situation. Man ser rakt in i folks hem i huset mitt imot och det är som om alla fönster är små tv skärmar. Folk som påtar runt i sin ensamhet helt ovetande om den läskiga grannen bakom gardinen. Man lever lixom ett annat liv när man är ensam. Som om man är två personer. Man kan glömma bort hur det är att vara själv när man umgås och viseversa. Interesto.

Kommentarer
Postat av: Annasofia

detta inlägg hade jag visst totalt missat!

annan ful accent på engelska: svensk!! (och norsk, som låter likadan)

älskar att titta in i andras hem... och gråter också på bakfyllan. (till oprah, sjunde himlen, you name it..) ännu en likhet oss systrar emellan. sho bre!

2010-02-14 @ 17:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0