Snap shots.

När jag var påväg till min konstkurs i tisdags så passerade vi t-centralen och i slutet av perrongen när tåget gick ganska fort så hörde jag hur en hel folkmassa bara skrek. Några i tåget jag satt i reagerade men bara vände lite på huvudet o sen tillbaka. Dan efter läste jag i tidningen att en 40årig man blivit överkörd för att han tappat sin mobil telefon o osmart nog hoppade ner på spåret för att ta upp den... Läskigt. Tur att jag inte var mer vittne än sådär. (det var tåget på andra sidan inte de jag satt i)

I lördags så messade o ringde jag med min nyfunna vän Pato Loco hela kvällen. Eller det gjorde jag inte... för 3 dagar senare kom de fram att de inte vart han utan ett av mina gamla ragg. Och den killen hade jag träffat på Marie L dit vi gick o han hälsade lixom "heeeej där är du!" eftersom vi messat, men jag trodde ju inte vi hade gjort de så för mig var de bara att jag sprang in i honom efter nån månad typ... Fattar inte varför han inte började undra när jag sen oxå ringde efter krogen o frågade varför han inte vart på Marie L.. Haha! :P

En vild, bestämd Ronja Rövardotter unge på mitt dagis som är så charmig säger så roliga saker hela tiden. Häromdan så ville hon att en flicka skulle sluta gråta så då sa hon "hon gråter på min sladd så den går sönder" (leksakstelefonen) och idag tröstade hon en pojke som trillat från stolen med att säga "jag förstår att du saknar din mamma" och klappade på honom.

Min konstkurs var flummigt rolig. De var mest gamla harmoniska eller halvgalna svampar. Blandannat en gubbe som aldrig målat med teknik förr så vill lära sig de nu, en ung kille som är snickare o vill söka in till konstskola, en typ ung manga tjej och 35 åriga vänninor som "vill göra nått spännande kreativt ihop". De var bra uppgifter som att rita med vänster för att få igång den högra hjärnhalvan o liknande. Bra för mig som kan vara för låst i min perfektionism. Läraren berömmde alla mina teckningar.. :)

Hängde med Jackan o Pako igår, dom snackade mest musik o jag garvade.

Jag ska börja fota mer igen. När livet bara går på så fort så måste jag spara lite av allt jag ser till framtiden. Eller bara för att själv stanna upp för en sekund kanske.

Peace.

Kommentarer
Postat av: anso

jag har också funderat på att gå kosntkurs här i trondis för att träffa lite folk och sådär! =)

2010-02-12 @ 13:06:28
Postat av: Micka

Jag hörde om mannen på nyheterna!!! fyfan va hemskt!! TUR att du inte var ett närmre vittne än så!!! =( Buuu

2010-02-12 @ 15:07:44
Postat av: julia

do it :)



yes it is. en i månaden dör framför ett tåg i stockholm. så tat lugnt! haha

2010-02-12 @ 20:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0