Kanelbullar, snus och ett sjungande språk.

Soffsurfare anlände! Stefan från Brazilien som är halv tysk o pluggar där just nu och Laura från Holland som är halv fransk o bott första halvan av sitt liv där. Super trevliga söta människor. Kan prata 4 språk var...(!) Så stefan snappar upp svenska ord hela tiden o Laura är grym på svenskt uttal. Vi lagade mat när dom kom o drog på fest till Camilla. Att typ alla tjejer utom en var blonda där var lite komiskt. De blev ett riktigt bra partaj med en ovanlig mix folk. Mina cs stortrivdes, Laura provade snus o trodde jag försökte droga henne typ. (nästa dag köpte hon en egen dosa) En karate proffs tjej var där o en annan soft brud som ska ta med mig på nån ball typ underground klubb om några veckor! Älskar att träffa nytt folk. Vi skulle ut men sen var alla så trötta efter hettsigt dansande så vi drog till mackan vilket Laura tyckte var helt genialt att vi svenskar avslutar kvällen på de sunk haket. Nästa dag gick vi runt i vårsolen i gamla stan i kvarter som jag inte varit på, på 10 år typ upptäckte jag... Så de var intressant för mig med höhö. Vi åt glass på ett torg o kunde sitta utan jacka. Vi åt varm kanelbulle och satt vid vattnet med hundra andra. Kollade på utsikten från katarina hissarna o traskade runt de var as mysigt. Gick hem o lagade Guacamole och Tzatsiki från scratch, kyckling och ris. Skulle göra hemmagjorda köttbullar men vi var så sugna på de där. På kvällen kom Elisa o Sara över. Vi hamnde på Marie Levaue vilket var helt okej. Synd att dom inte spelade mer rnb så jag o Stefan kunde dansa lite dancehall ihop! De var bara electro tjaffs hela kvällen. Sånt som är kul en halvtimme högst. Alla var as trötta ändå, så de blev kebab o hemgång. Nu imorse åkte Laura hem efter ett fint tacktal till mig o de känns så kul att dom uppskattat de så mycke! Jag har verkligen tagit hand om dom som en liten ansvarsfull mamma :) Tänk vi träffades 3 random folk bara sådär o så umgås man värsta intensivt en hel helg o sen hejdå. De är spännande. More love in the world. De är så klock att Camillas fest blev bra oxå, dom fick verkligen se hur vi svenskar är på ett sätt man inte upptäcker bara på krogen eller stan. Just nu kollar Stefan in skansen o jag ska softa här hemma tror jag. Har fått en braziliansk rulle av honom oxå "Central station" :) Och en lång brasse lista på spotify. Aaawesoome!
En skumm grej är att han vill alltid gå in sist genom ytterdörren men stänger den aldrig...

Kommentarer
Postat av: Linan

det låter som om du har haft en spännande och great helg! :D haha vad kul!

2010-04-09 @ 10:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0