Daily life.

Livet går så fort jag hänger inte med. Nu har jag vart hemma i sverige så länge så det känns som trisst vardag igen,nästan. Australiens solsken är plötsligt bara ett minne blått. Jaha vad händer nu lixom? 

De är ganska mysigt o vara tillbaka. Iaf om jag tänker att de är tillfälligt. Jag vill tänka positivt o bara ta vara på dagen men tanken av en hel lång mörk kall vinter gör mig direkt panikslagen. Varje vinter sen jag var typ 13 har jag deppat så hårt att jag lovade mig själv att lämna sverige så fort jag flög ur boet. Det gick inte som planerat o jag var kvar ytterligare ett år o hade då oxå den jobbigaste vintern ever. Så nej jag kan inte tänka vad jag helst vill plugga just nu jag måste nog tänka var jag helst vill bo för att överleva. Fatta vad de suger att sverige har typ 4 sekunder av värme om året? De är så synd då jag gillar svensk kultur,natur o sånt väldigt mycke men i cant stand the fuckin weater!! Det går inte även om jag gärna skulle vilja vara miss optemist.

När jag kom in till sthlm med bussen från skavsta flygplats för ca 2,3 veckor sen så de första jag la märke till var ljuset. De är ett speciellt starkt solljus i norden. Sen att alla pratade som om de var en 50-tals film eller nått allt kändes så overkligt. Korta svar i kassan "hej. 24.50. tack." Herregud vad är problemet? De var skrattretande som om alla är livrädda för att släppa in någon annan människa på 50 meters radio o kan inte ens ägna andra en blick i onödan. Nu har jag kommit in i sverige stilen igen så tänker inte så mycke på de. Men ursh ändå lixom. Sen la jag märke till att stockholm är så tomt. Det känns som en småstad. O den känslan har jag forf kvar även om jag nu vart hemma ett tag somsagt.

Min aussie polare Timmy har bott hos mig o Maria i en vecka o åkte till Dublin igår. Han reser runt i Europa. En blyg ganska tystlåten typ men de var skoj o han verkade trivas bra. Hanni hade en rolig fest förra helgen o denna hade jag min hejjagärhemmaigen fest med ca 10 pers, hela Nynäsligan dissa. Fanns ju en anledning att jag lämnade den hålan lixom. Man verkar ju sitta fast för fan. Var lite besviken först då jag varit borta i ett helt år. De är lixom inte så jobbigt att åka tåg en timme. Men fick igång de jäla bra sen efter ett tag med dom underbara som kom o de blev riktigt lyckat! Nu är Marias lägenhet ett vrak o hon ska köpa rengörings produkter på väg hem från jobbet. 

Idag gick jag runt med Niklas i stan. Gick på en liten utställning av några konstfack elever ,fika o tittade på julpynt. Julen ska bli underbar. Riktig stämning i år. Nu är de jobbsökning som heltidsjobb för mig. Nu är jag verkligen i ett sånt där mellanstadie o de känns bara så spännande vart livet kommer ta mig.. 


"Keep a good head and always carry a lightbulb."
-
Bob Dylan

(eller min version "Keep a good hair and always carry a lighter.")

Kommentarer
Postat av: annasofia

det handlar egentligen inte bara om vädret. man vill hela tiden fly någonstans och gräset är alltid grönare på andra sidan, men man kan ändå inte fly från sig själv och sina tankar. det är lätt att tänka nu att allt var så bra i australien, men med tanke på hur det lät i alla mail jag fick därifrån av dig känns det inte riktigt från mitt perspektiv som om saker och ting var guld och gröna skogar där direkt. jag vet dock att det känns som att ramla ner i asfalten från hög höjd att komma tillbaks till verkligheten efter en resa. men så länge man försöker hålla verkligheten borta skjuter man bara upp problemet. det finns en tid för paus och skoj och det finns en tid för att ta tag i saker. jag tror du är redo nu, var inte rädd, det kommer inte att bli som förra vintern om du inte själv skapar den situationen igen. du var i en helt annan sits då, tänk på det. fan vi är så jävla lika, jag vet precis vad jag ska säga till dig och jag vet att du precis lika väl som jag vet vad du BORDE göra, men inte fan är det lätt, det säger jag verkligen inte, kolla bara på mig och mina ups and downs! iaf, jag säger som så många gånger förr, njut av det goda i livet och se saker från den ljusa sidan. till mig sa du faktiskt att det första du tänkte när du kom hem var att alla är så snygga här. =) på gott och ont dock anar jag.. själv tycker jag den bästa tiden på året är nu, och står ofta framför fönstret och blickar ut, precis som morsan!! =D det kommer man långt med, jag lovar dig. även david lynchs trancendentala meditation tyckte jag var en bra idé. jag har hans bok så jag vet redan allt om hans filosofi, kom ihåg att jag är hans fan nummer ett. ;) du får ta och låna den nån gång, fan vad klok den mannen är. men skicka mig iaf artikeln sen är du snäll, jag är nyfiken! älskar dig sötnos.

2009-10-23 @ 03:11:58
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0