Arg femenist attakerar med ketchup.

Jag bor en vecka i Hannas lilla underbara amelie konstnärliga lägenhet i Telefonplan då Marias Jackan äntligen har kommit o dom vill leka själva ett tag. Igår lagade vi mat,drack rött,lyssnade på hoffmaestro och tittade i kartboken. Sen drog vi ut till Skål/Storm/Stopp/Snopp eller vad de nu heter glömde bort hela tiden. Där dansade Söder bor med glajjor utan glas och randiga tröjor. Jag o Hanna flummade med och skrek över glädjen av lågkonjukturen då folk inte har råd att bry sig lika mycket mer. Försökte ranglande ragga på ett x antal snubbar men misslyckades totalt o jag förstår dom mycket väl hehe :) Vi drog vidare med Hannas kompis Jocke i luren som packad som ett svin försökte hitta oss men när han inte ens visste var nk huset var gav vi otrevligt upp. Ville hitta en liten pub men inget är ju öppet till 5. Vi diskuterade med en massa folk på stan om hur mycke de suger att Sverige ska vara enda landet i världen typ där man inte kan gå på krogen. Skulle ge upp o dra till mackan men hittade ett litet fjortisställe med elektro musik. Vi dansade som galningar o ögonen trillade ut på alla brats. En snubbe sprang efter Hanna med sin mobil o visade upp bilder när han reparerar ett flygplan. Anfådda drog vi in på älskade donken. Köpte en vitlöks och en cheddar sås som vi avgudade. När en brunstig kille kom och fräckt kastade iväg vitlökssåsen när Hanna frenetiskt satt och slickade ur den så kastade hon en hel ketchup burk på hans tröja. Han blev minst sagt förvånad o satt bara kvar o bad om en servett från sin kompis. Hanna fick dåligt samvete o sa förlåt men jag var surig o tyckte bara hon gjorde bra när han kommer dit o ska vara kaxig o tro att han äger. Jag betedde mig lite som en pissed off feminist med 3 dagars skäggstubb och det var ganska kul. Sen tog vi oss hem på den älskade fylle tuben där nån ner knarkad brud i jätte ful jogging dräckt och rygga satt och sov roligt. Vi somnade till politiska diskussioner. Vad dom handlade om är oklart för oss båda men vi kom fram till att Obama är bäst.

Vaknade av att något ljus sken in genom gardinerna.. Vi hade inte blivit frälsta de var solen!!! Inget skämt. Ignorerade vår bakfylla, drog ut på en lång promenad. Fotade och en sväng förbi en ny coolt designad kyrka där en kör sjöng så vi stannade på en låt o blev väl skonade för vårt fula språk och vidriga levnadssätt. Köpte mat och julmust och gick hem genom alla fina gator med 50tals hus och rosrabatter. Nu sitter jag här lyssnar på fina Lykke Li, funderar över kvällen och Hanna är på museeum med sin nya karl.

Peace.

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha xD Underbart inlägg. Glad att kunna bidra till att du tyckte att åtminstone en del av Stockholm är vackert ;) Solen gjorde väl sitt för det också.

Snart kommer jag hem och äter middag med dig!!



Stället heter Strand btw, inte snopp :P

2009-11-23 @ 11:19:24
Postat av: Helene

HAHA! Jag dor av skratt, vilken toppen kvall. Nasta gang ar jag pa.

2009-11-23 @ 17:49:48
URL: http://fudgie-fudgie.blogspot.com
Postat av: julia

hihi höhö grymt fniss löve <3

2009-12-08 @ 15:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0