Ytlig Svea.

Skulle svara pa Hannas komentar om att hon marker skillnad i mina inlagg fran for ett ar sen tills nu, att jag blivit mycke gladare, men de blev sa langt att jag kor de som ett inlagg :)

Jo alltsa... det ar laskigt att se hur extremt ytligt sverige ar. Ja de kommer inte som en overraskning men de ar hundra ganger varre an jag forstod nar jag levde i de. Jag alskar sverige, var kultur, traditioner. "typsik svensk" humor o vi ar bast pa klader o inredning. De ar mycke go i svenskar o dom flesta ar valdigt almanbildade o vaxer upp fort. De ar min upplevelse av svenskar jag traffar nar jag reser o sant. Men pressen i sverige ar helt sjuk. Vi har ju fan typ 6 manader av totalt morker som om inte de skulle racka for att trycka ner en sa man seriost funderar pa att kvava sig sjalv i frukost flingorna. De handlar sa mycke om att bygga upp en cool identitet. Har man inte en valdigt haftig kladstil sa maste man ha en valdigt utmarkande personlighet annars blir man kallad "svennson" eller gra mus. Man maste hanga med i allt som hander annars tycker folk att man ar lite korkad osv. Sa att resa ifran allt de var precis vad jag behovde for att rycka upp mig sjalv. Vara har med blandat folk fran olika lander o kulturer o sa the easy going aussies med. Ingen har rad att bry sig om klader eller dylikt sarskillt mycke vi ar ju backpackers. O dom flesta ar valdigt oppna lattsamma manniskor som visar intresse i allt o alla oavsett olika asikter o satt att vara, leva. Sa de ar sa lattsamt o de viktigaste betyder nagot. Att trivas o ha kul och uppleva. De ar ju darfor vi gor de har. Reser. Sa behovde verkligen en break, har ett helt nytt satt att se pa varlden, manniskor, sverige, mig sjalv. Sa kommer komma hem glad o stark till svea rike o uppskatta sveriges skona roliga kultur o alla snygga stilar...

(obs 2 mer nya inlagg)

Kommentarer
Postat av: Helene

Kom och jobba och bo hos mig i London istallet! ^^ Skont att hora att du har det bra i Aussie.

2009-05-05 @ 16:57:23
URL: http://fudgie-fudgie.blogspot.com/
Postat av: Elisa

Skönt att höra av dig! det var inte igår. Nu vet vi att du lever iaf :) hehe. Hopppas att du har det bra :D det låter som det iaf, öfrutom det tråkiga jobbet då :P



Puss <3

2009-05-06 @ 10:50:06
Postat av: MY NYMAN

YO GO GÖÖRL!!!!!!

2009-05-19 @ 20:50:10
Postat av: Hanna

Haha känner mig hedrad att få ett helt inlägg som svar på min kommentar.



Askul att höra att du har det bra i Australien, det är liksom det som slår igenom i dina inlägg. Här har sommaren kommit så våra sex månader av mörker är äntligen över för ett tag... :P Hoppas du inte stannar kvar där borta för alltid bara.

2009-05-21 @ 23:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0