Avocado fields forever... and ever ever ever ever ever

We're back!!!! Jag vet inte var jag ska borja hahsjhdbhdbas!!! Okej...

Vi har allsta packat avocado ute pa en farm i Mareeba i tva veckor utan kontakt med omvarlden da de inte fanns mottagning pa luren dar ute. Eller jo de fanns en lite spot dar vi messade o sant om man stod helt stilla. De var underbart fint dar ute! Stora regnsskogskladda berg runt hela farmen, kilomteter av avocado trad, kangurus som hoppade ute pa falten tidigt pa morgonen da de fortfarande var ganska kallt o himmlen var rosa (gick ut o fota en morgon, sag ingen tyvarr men horde dom tunga skutten forsvinna bort hihi) en massa stora fargglada fjarilar, en stor mysig hangmatta dar jag o maria tog en rooster (haha) varje rast. Tva as ackliga baracker som inte blivit bebodda pa typ 6 ar.. I ena bodde dom tva "indianerna" (indierna) "Shetan" (man utalade de helt annorlunda men vi skulle jamt retas med han o lotsas som att vi inte kunde uttala de ratt) o "Ken" (hans namn var svart att uttala pa riktigt!). Tva skona snubbar som vi hangde hos o kollade pa "So u think u can dance" varje kvall som forovrigt ar valdans bra! GRYMMA dansare, kolla upp pa youtube. Killen som liknar han i scrubs ar min favvo mmm. I andra sunk placet bodde 4 canadensare som till sist bara var 3. Dom hade bott dar i tva veckor innan vi kom o bara vantat pa att dom skulle borja plocka men de regnade bara. Starka killar... Vi anlande med ett par, oxa canadensare som gav os lift ut. Genom kringlekrokiga vagar genom regnskogen en timme utanfor cairns. De var sol o super hett nastan varje dag da de inte spo regnade. Packingen var forjavligt trakig... ibland trodde man att man skulle do av att gora samma robot rorelse om o om igen. Men sen fick vi lyssna pa ipod sa da hjalpte bob dylan mig att ta mig igenom skiten. Killarna hade de ju varre som var ute i hettan o kutade omrking pa farmen o klattrade i trad. Vi fick faktiskt folja med en morgon i tva timmar. Eftersom vi visste att de inte var vart ode sa var de bara kul. Vi blev utkorde pa en traktor av den bastanta coola boden. (de ar en tjej... ) Maria var lite vek o klaga men jag tyckte de var mysig med tysnaden, bara insekter som surrade o man gick in under traden i skuggan o knipsa ner dom sma grona liven. Dar vi packar vralar ju maskinerna hela tiden. Men vi hade faktiskt utsikt ut iaf! O sa mycke skrack historier vi hort om packning sa hamnade vi pa en mycke bra farm. Nar man jobbar med mangos tex sa finns de en grej pa frukten som gor att alla far stora sar som svider o de ser ut som att man har grov acne i fejjan o pa handerna. O chili ska tydligen oxa vara lite jobbigt... hehe. Vi fick bo gratis. De var as ackligt sa vi stoppade upp taltet vi hade med oss inne i typ ladan dar vi fick bo sa vi slapp ha kackerlackor o malar i fejjan under natten. O vi levde pa bonor, pasta o agg typ. En dag nar typ ingen hade kak kvar sa stekte vi avocado med lok! Hahaha. O de var sa klock en kvall nar vi skulle sova o maria sa "okej imorgon har vi tuna till frukost o dom dar tva korvarna till lunch". Ja vi uppskattar saker annu mer nu vill jag lova!
Har du nangang tex duschat med 4 paddor, en tree frog (som ar valdigt fin dock. stor o helt super gron.) en miljon stora spindlar, malar, flugor, myggor...? De var var vardag. Jag fick ju lida for att Maria typ vagrade duscha... haha! Okej hon var faktiskt modig o gjorde de typ 3 ggr. Men de gjorde ju ingenting de var mysigt o vara smuttsig o dromma om nar vi skulle kopa parfym for vara pengar. O bonden o frun (snarare hon som var bonden) var ett markligt par. Hon as lang o stor dom var fran Ungern om jag horde ratt, han super liten o galen. Skrek som en tok hela tiden aven nar han var pa bra humor o bara skulle beratta att vi fick ta en cola ur kylen typ. Han maste ha blivit dov efter 14 ar darute... Nar han skrattade sag man verkligen att han skrattade fran hjartat han hade skon humor o var en glad prick nar han inte jobbade. Da var han ett svin.
Vi hade en fest oxa inne i var sunk lada. Korde till de lilla samhallet Machilba dar de fanns typ en bensin mack, en mat affar o en krog typ. Krogen var sa jala redneck! Dar inne satt smuttsiga gubbar i jobbar klader o glodde sonder nar vi anlnade. O en massa skrikiga karringa a la "Leeeffeeee!" o pa vaggarna var de foton av stolta fiskare med enorma kap. Vi kopte vin o drog hem o sop garnet da alla var sa uttrakade. Sa konversationerna fran den kvallen kommer nog igen ihag... Jo jag sa att dom luktade ackligt nar dom plockat o alla kollade snett pa mig. Hahah fy fan vad vi stank. Godslet eller vattnet dar man rengor avocadorna maste vara de som stinker sa forjavligt. De blandat med hetta o svett fy fan jag kommer aldrig glomma den lukten. Nu kommer vi tycka att varenda hostel ar paradiset. Tog precis in pa Corona dar de ar billigt, bodde dar dagarna innan vi drog ut pa farmen.
Tror de var bra terapi att sta o packa sadar. Iaf da vi bara jobbade tva veckor. Jag hann tanka over sa himla mycke. Tankte en massa pa er o sverige :) Dom sista dagarna var de bara jag o maria kvar da de inte fanns mer jobb for plockarna. Eller dom blev typ kickade for att framarna trottnade pa att dom var sa ackliga. Okej att barackerna var sunkiga men dom bidrog ju endel. Da vart de riktigt outhardligt! Sa samtidigt som att vi garna ville ha mer jobb sa var de anda skont nar hon sa att de var fardigt. Vi har numret till en annan farm som ska borja plocka om tva veckor sa ska kolla om vi kan komma dit da. Nu ska vi aventyra o njuta garnet av en massa coolt har i cairns jag ar helt till mig!! Har ju bara lagt pengar pa lite bonor o pasta under tva veckors tid. Jiiihaaa!
Jag fick inspiration dar ute igen. Fotade ganska mycke (kommer upp snart pa fejjan hihi) o ritade av maria. Blev mycke stolt. Sa nu har jag varldens rit sug igen. Kanske isolation som kravs haha.
Ja just de haha! Nar vi lamnade imorse sa fick vi ta bussen som ar en skolbuss in till Mareeba dar vi skulle ta taget. Alla lantis ungdomar blev ju helt till sig att de var tva utomjordningar pa bussen. Sa jag fick en knack pa axeln o en lapp dar de stod "Mark, back in the bus in the middle" o sa hans nummer. Haha! Sa jag messade han "i dont wear any underwear...." o hela kill ganget blev ju helt till sig. Sa jag fick en ny lapp med massa nummer dar de stod "pick on of us or u can have us all" hahaha de var sa komiskt o jag kande mig som en san dar "hello my name is inga" vinka lite sexigt haha i mad their day!
Nu ska vi ut o kopa parfym hihi, tvatta klader o sen njuta av en bira pa natt mysigt hak har i underbara cairns. Traffade precis tva killar utanfor vart hostel som han ena ar dykinstruktor o ska ge oss rabatt hihi, sa hanger val med dom ikvall :P

WICKED! Cya! <3

Kommentarer
Postat av: Maria

hahahaha, jag garvar ihjal mig nu! "vi gar tuna till frulle ochg dom dar 2 krovarna till lunch" hahahahaha det var tider det.. not..

2009-03-04 @ 04:48:25
Postat av: Elisa

Hahhaha fy fan 2 korvar till lunch :P det var inte mycket att hänga i julgranen :P Fast synd tycker jag inte om er haha. Ni lever ju livet nu även fast ni lever å vatten och bröd.

Det låter ju hur nice som helst det där. Önskar jag kunde vara med.

Hoppas ni mår bra :) <3<3<3

2009-03-04 @ 11:42:43
Postat av: sojjan

skönt att äntligen få ett livstecken från dej.

låter ju spännande o lärorikt allt det där.

samla på upplevelser nu o var rädd om dej/er

puss&kram

2009-03-04 @ 17:08:29
Postat av: Sis

hahaha, "I don´t wear any underwear"-lappen var ju bara bäst! ;D

2009-03-05 @ 20:30:46
Postat av: julietta

nej de var ett mess, han skickade ju sitt nr pa en lapp :P hahahaha!

2009-03-06 @ 08:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0