Spagetti botten och svensk folkdans.

St Patriks day igar. Gud vilket flyt vi hade! Skulle bara ta en 1,50 dollar ol pa vart kara Wool shed, backpacker krogen dar alla som bor pa hostel ater gratis mat varje dag, med var roommate fran usa for de var hennes sista kvall. Slutade med att vi blev ultra poppis overallt, blev bjuden pa en massa, dansade sma grodorna i ring utanfor en irlansk pub med ett gang as skona manniskor. En tjej som sag exakt ut som Hermanie i Harry Potter o en japan som hade energi utan dess like! Bara han som klarade av den ryska dansen nar man sitter pa huk haha! Vi akte kundvagn pa torget sa den torra polisen lacka, jag hittade ett par enorma sanna dar skamt glasogon som blev valdrigt populara. Sa jag o en engelsk kille som heter Tim lyckades hamna pa efter fest pa ett dyrt o flashigt hotel med tva gay snubbar som bjod pa skumpa o antingen var typ miljonarer eller mytomaner. Riktigt rolig kvall! Riktigt harligt galet folk o allt flot pa sadar perfekt sa man aldrig har trakigt o natt nytt overraskar en hela tiden.
Min dag var valdigt fin med. Akte kl 7.30 pa morgonen ut med en segelbat till Green island o snorklade! En heldags tripp med mat bufe (de stod faktiskt smorgasbord pa broshyren!! haha) o en timmes tripp runt pa paradis on med vita strander o turkost 28 gradigt vatten. Antligen havet! (har i cairns gar de inte o bada i hamnen sa dom har en fet pool som kallas lagunen) Jag hangade med en fnittrig japan o crewet pa baten var riktigt harliga aussie killar. Fast jag var mest svampig o satt o tittade ut over havet under den 2 timmar langa resan ut. Tyckte de var mysigast. Havsbotten var helt otrolig. Gillade partiet som sag ut som ett stort falt av spagetti som sakta rorde sig fram o tillbaka, med gra koraller med klarblaa toppar dar stora gula fiskar simmade i stimm. Sag en firre som var runt en meter lang under baten! Det var helt underbart o skvalpa runt i tystnaden i de varma vattnet. Jag var typ den sista upp varje gang. Tyvarr trodde jag att jag skulle fa se skoldpaddor o hajar med som jag gjort bade i abu nar jag snorklade o i bayron. Men det var den finaste korall botten jag sett o fiskar i alla farger o former. En fisk typ sket mig i fejjan oxa.. haha. Ska defenitift dyka snart. Lite dyrare bara. Pa hem vagen fick vi ett glas vin (som visade sig vara goon! Hahaha! Den dar 4 liters dunken for 10 dollar som ar natt konstigt billigt skit vin som alla dricker har), ost kex o bakelser. Satt o solade pa deck o tittade ut over havet som glittrade. Blev brun som en bajskorv pa ryggen o i ansiktet hihi :) Helt underbar resa ju mer jag tanker pa den. Maste gora om snarast. Man kan ta en buss ut till olika strander o till regnskogen, de visste vi inte forr. Bara 6 dollar typ. Sa ska aka imorrn tror jag. Idag ar de bakis dag, o de tanker jag inte ha angest for, for vi hade en grym kvall igar. Blir lite museeum o bibblan tror jag.
Ja, jag har ju inte berattat om kara Simon o Olivier fran qubeq! Hihihi vara super sota fransk brytande gitarr spelande vanner med varldens skonaste humor o storsta "snallhet". Helt underbara. Dom finaste jag traffat pa den har resan tror jag. Sa lugna men anda fyllda av energi, sanna som inte dommer nanting o ar sa naturliga. Vi klickade pa en gang o hade en massa internskamt redan forsta kvallen. Kunde bade sitta o serios snacka i timmar o flumma loss. Saknar dom sma liven. Sorligt att man maste saga hejda till folk hela tiden. Men de ar endel av charmen att resa. Bara fina minnen. kanske blir just sadar kul o bra bara for att man vet att man bara kan hanga i nagra dagar. Vi lag nere vid lagunen o solade varje dag o lyssnade nar dom spelade gitarr vilket dom bada var grymma pa. En dag drog vi pa en regnskogs tripp oxa o hoppade hoga klippor ner i vattenfall. (ja ni ser ju bilder pa fejjan.)
Blev bjuden in i vip rummet pa Gilligans av Jamie fran kanada som jobbar dar haromdan. Tydligen nan kandis dar som dj'ar men jag forstod ju inte vem han var sa dom himlade med ogonen mot mig. Fick sitta o dricka gratis dricka iaf o sen traffade jag Ryan fran skottland! Han hade kilt utan kallingar under, skatar skor o keps o varldens sexigaste dialekt. Vi hade as kul o klattrade i trad nere vid vattnet sen. Helt underbar kille. Bara 19 barre men jag blev typ kar. Haha. Han drog ner till gold cost dagen efter. :( Buhu han fick mig o garva ihjal mig hela tiden. Ja just de! De roliga var att nar jag borjade prata med honom sa var de for att jag kande igen han fran den dar skona lokal puben i Mareeba nar vi bara var in en svang o kopte vin. Maria pekade pa han o sa "de dar ar precis din stil" o jag flortade med han pavag till bilen. Han tyckte de var coolt att jag kom ihag de o kande igen han. Han kande inte igen mig, o tur ar val de att jag inte sag lika skabbig ut nu som pa farmen! Haha.
 Ju langre jag ar har desto mer blir de verkligen mitt hem. Jag kan inte tanka mig ett liv i sverige just nu. Verkligen inte alls de skulle knacka mig. Jag alskar att lunka runt har pa dom lugna gatorna i varmen. Inte planera sarskillt mycke alls utan bara go with the flow o nya intressanta moten hela tiden overallt. Men vi maste ha pengar nu snart igen. Skulle inte tacka nej till farm work... hahahaha! Seriost! Da slosar man inte upp pengarna utan vi kan spara o dra antingen till west cost sen eller raka vagen ner till Melbourne. Ser sa fram emot den art staden! Alla pratar om hur kulturell o fin stad Melbourne ar hihi.
Saknar er dar hemma, hoppas livet leker! Carpe diem sager jag bara. Carpe diem.


Kommentarer
Postat av: sojjan

Saknar dej också. Verkar som du tar vara på din tid där och njuter..

Bra att det finns möjlighet att varva jobb med semester.

Ha det gott.

Puss o Kram

2009-03-18 @ 15:19:41
Postat av: Annasofia

smorgosbord är ett av de få (om inte det enda) svenska orden vi lyckats sprida till omvärlden..

var stolt!

2009-03-18 @ 21:25:56
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0