I'm doin a Steve.

Imorse kl 4 akte maria till flygplatsen for o ta sig till "kalla" Brisse. Hon missade inte flyget denna gang (haha) for hon sop inte tequila dagen innan. Hon kunde dock mycke val ha gjort de for jag rakade lasa in nyckeln kl 12 pa natten sa vi fick dra ut o leta efter vara tva roommates som vi traffade tidigare pa dagen i 5 minuter nar dom flyttade in, pa alla pubar o hittade dom tillslut. Tur att jag har photografiskt minne eller vad man ska kalla de haha. Jag saknar henne redan men de ar ratt spannande o vara sjalv.
Idag akte jag till ett Zoo uppe i regnskogs bergen med tva irlanska killar o en tysk. Jag sag sma underbara mjuka koalor som ar mycke mindre an jag trodde! En hade en baby pa ryggen o dom sag sadar soft drogade ut. Slaggar ju typ hela tiden. Men var vakna nar vi kom som tur va for de var lunch time. Krabaterna hade varldens skonaste kroppssprak o de sag ut som att dom hade bloja. Jag kunde sta o bara titta i timmar men grabbarna var lite hettsigare att springa runt. Man stod sa nara som en halv meter typ! Jag kunde ha klappat kangurus om jag ville for dom hoppade bara omkring dar bland alla, men de var lite laskigt for nar jag skulle klappa en stor en sa reste han sig upp o borjade hoppa sa jag blev lite hare sen. Men jag stod o beundrade dom precis bredvid. Jag sag wolabies (skit i stavningen) som ar liknande kangurus fast mindre o brunare i fargen. Jag sag en FET krokodil pa 50 bast. Har aldrig nagonsin sett nagot mer skrackinjagande. Dom ser verkligen extremt farliga ut. Gar inte o jamfora med att titta pa kort lixom. Fatta o hamna i de gapet fy fan. Jag sag sota skoldpaddor, coola fargglada ormar, odlor, en fagel som hette natt med "frogmouth" typ som var klockren jag stod bara o garva. Han sag ut som en del av stocken han satt pa. Dingo, som ser ut som en hund/rav typ, fargglada papegojor, den dar feta coola fageln som ar as farlig. Med enorma klor, svart stor klump till kropp som mer ser ut som en langharig pals an fjadrar med massa fina farger pa huvudet. Verkligen en nervos en! De var en hane sa han var typ 1 m en hona ar typ 1,5 om inte mer. Jag sag en Spotted Quoll som ar en liten brun krabat med vita prickar som ser ut som en stor ratta fast sot. Jag sag en massa coolt o forsoker leta upp namnen pa allt har men ar lite lat. Valdigt mysigt iaf o ajg angrar att jag inte snodde med mig koala babyn hem, den var typ 20 cm stor o satt o mumsa lov! Den var helt underbar. Sen drog vi till lagunen o badade lite, alla tyckte att de var ratt kallt idag for att de ar molnigt o blaser o de ar ganska komiskt nar termometern visar 32 grader... 
De ar en man som sitter utanfor "night owl" (som 7eleven) han sitter i samma stallning hela tiden med benen framfor sig korsade, langt har o skagg o bara tittar pa alla som gar forbi. Han har suttit dar sen vi forst kom till Cairns for en manad sen varje dag, hela tiden. Maria sag honom tydligen en gang nere vid lagunen. Han ar lixom en del av byggnaden nu. Man tittar automatiskt honom i ogonen nar man gar forbi men man ser lixom inte mer. O nar vi kom hit fick vi hora fran andra som varit har lange att han alltid sitter dar. Har aldrig sett honom ata eller sova eller andra stallning.
Och nu de har med aborginerna. Man akn ju inte lata bli att inte gilla dom, de ar hemskt. Har inte sett en enda har uppe som inte har graslig sonder skriken wisky rost, ar fulla eller hoga, luktar skit, ar otrevliga o sager storda saker till en. De ar sa synd, dom maste ju vara totalt utstotta fran samhallet, iaf i sanna har kvarter. O ingen vill ju anstalla dom for dom ar kanda som att vara lata o inte gora ett skit. I storstaderna ar de ju annorlunda aven om man kan hitta dom av denna soft aven dar. Men usch.
Nu ska jag hem o dusha sen gratis maten pa woolshed som vanligt, haha! O sen gratis maten pa Riano bar haha. O dar ute pa balkongen finns de stora trad fullproppade med gron,oranga skrikande papergojor. De ar sa sjukt manga, vi har tagit kort sa de kommer upp sen. Dom overrostar bade musiken o allt snack just dar runt 6,7 tiden nar de blir morkt. De ar verkligen sa man far skrika till varandra typ nar man gar under ett santdar trad. Batsen ar coola oxa. Precis i skymningen sa flyger alla over centrum o de ar tusentals. Verkligen en syn. Nu ar jag hungrig.
Ey.yo.  


Kommentarer
Postat av: Annasofia

hoppas verkligen att du tagit kort på alla djur med din system, annars fa-aan alltså!.. det här inlägget var det bästa jag läst. koala-babyn, åååh!!! och krokodilen på "femtio barre", hahaha... ;D gillar även snubben som sitter som en staty.



men blir riktigt ledsen över att urinvånarna har det så tufft, det är precis som att det är många indianer som är alkoholister etc i usa. de som bodde där från början blev alltså en gång i tiden invaderade av europeiska svin, och generationer senare är det fortfarande likadant...

2009-04-12 @ 21:58:50
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0