All by myself.

Letar jobb som en skallad gnu. Maria drar ner till brisbane till jackan om nan dag o jag blir lamnad ensam utan jobb eller pengar! AaAaaAAAAAAh! Hehe, namen de ska bli spannande o resa lite sjalv bara jag far ett jobb o forhoppningsvis nan annanstans an cairns blir lite trott pa den har halan. Vi ska motas upp igen om nan manad nar bada jobbat ihop lite cash. Sa hall tummarna for mig... :)

Foresten har ni tankt pa avstanden i de har landet? Att aka fran cairns till brisbane ar lixom inte stockholm goteborg precis utan snarare stockholm spanien typ...

Ps. Har tankt skriva de har pa bloggen sen jag kom till aussie typ men glommer hela tiden. Ni vet "men at work" med laten "down under"? Dom sjunger "she just smiled and gave me a vegemite sandwich". Har aldrig fattat vad for javla smorgas hon ger han, men vegemite ar ett australiensk palagg som ar som en seg svart/brun kram som man smetar pa mackan. De luktar typ tjara som man har pa batar o smakar bara as mycke salt, super ackligt! Antingen hatar man de eller alskar de. Alla lokals vill jamt att man ska testa de o alla turister ska alltid snacka om hur ackligt deras jala vegemite ar. Ja sa sa sjunger dom.
Men.. "vegemite sandwich" symboliserar kaftsmall. Sa de ar en san han far. Fragan ar om man helst tar mackan eller smallen? Jag skulle nog ga far de sist namnda...

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller tummarna

Du hittar säkert nåt jobb där nere :) Hur går det för dig annars? Slut med avokadoplockandet ;)?

2009-03-23 @ 18:38:14
Postat av: mutti bajs kiss prutt jag missa mitt flyg

jag skrattade faktiskt nar jag laste om vegemite avens fast jag missat mitt flyg

2009-03-24 @ 05:53:20
Postat av: Helene

Hoho! Hoppas du hittar jobb, har hort att det ar svart att fa jobb darborta nu. Manga som drar sig hemat. Haller tummarna for dig!

2009-03-24 @ 14:01:29
Postat av: julietta

jaja klart jag hittar natt kara vanner. skulle kunna gora de idag om jag vill men forsoker mig pa farm work just nu sa de ar lite klurigare o hitta. dont worry be happy :)

2009-03-25 @ 02:28:47
Postat av: julietta

vem ar den anonyma som skrev langt upp?

2009-03-25 @ 02:29:11
Postat av: Meira

Men jag skrev ju mitt namn då! Men det är bara Finnen Nr1 ;)

2009-03-25 @ 09:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0