Surfa pa soffan o frysa i sagan om ringen landet.

Jag ar i brisse. Hade en sista helg med min Maria innan hon gettade hem till svea rike. Jackans morsa hade fodelsedags ferre o svamparna ar grymma pa o festa!!! Dom borjade kl 1 pa dagen, sen var de as god grillning pa kvallen o alla ungdomar stannade hemma (jag gick o slagga hehe) o svamparna gick ut pa krogen. Kl 5 pa morgonen var dom hemma igen o festade for full fras. Nar jag lamnade huset runt 1 den dagen var dom packade som svin o var upp igen o dansade "shake that ass" danser o hade inte slaggat alls... Fattar inte, dom ar stenharda!

Pa sondagen drog maria till flygplatsen o jag vantade utanfor jackans hus for att bli upp plockad av nagon... Visste inte vem da jag hade letat gratis boende pa couch surfing (ett jatte roligt community dar folk har sin profile o sa om man ska tex till brissi sa skickar man mail till folk som bor dar o fragar om man far slagga pa deras soffa i nagra dar. Ofta har folk extra rum o sang oxa. Sa man bor gratis o traffar massa folk, o folk som gor de ar ofta sanna som sjalv reser mycke o couch surfar sjalva de ar en briljant ide!) Tog den forsta som skrev mess till mig att jag kunde komma, men var stressad sa jag kollade inte upp vem av alla jag hade skrivit till de var o personen skrev inge namn i messet sa de kunde bli vad som helst! Haha. De var en ung blyg kille pa 25 barre som bromsade in i sin flashiga bil. Han bor med sin sota brorsa i ett jatte mysigt gamalt hus nara city.  Har bor oxa tva tyska tjej backpackers sa de kandes valdigt bra. Huset ar jatte rent o sa himla mysigt med gamla mobler, utsickt over stan o sol pa terassen pa morgonen. Sitter dar o ater min frukost for o varma mig efter den iiiiiskalla natten! De ar sa javla kallt har. Dom har ju ingen varme i huset heller o alla fonster ar oppna typ 24/7. Men de gor mig inget far bara ga med jacka inne :P Sa ena tjejen jobbar men den andra ar hemma o leker med mig hela dagarna. Vi gar till bibblan, sitter i parker o sant gratis mys da jag sparar alla mina slantar. Far gratis mat med!!! Han killen alskar att laga mat sa de ar alltid nagot exklusivt som tar typ en timme o fa ihop. O varje gang man fragar om man ska hjalpa sa sager han att han alskar de o vill gora de sjalv haha. Sa vi har middag varje kvall med vin o grejer. Sen tar vi disken saklart men de kanns fortf som att man inte kan tacka dom tillrackligt! De ar sa coolt hur folk bara later en bo sahar i deras hus gratis o litar pa en fullstandigt. Vi ar alla unga tjejer sa kanske lattare. For dom laser aldrig dorren pa dagarna heller sa vi kan dra vart vi vill. Sa nu vantar jag bara har tills helgen.... Da jag drar pa road trip i nya zeeland!!! Jiiihaaa! Biljetten ar inte bokad an sa jag vagar knappt saga att vi ska dra, men tror att han the belgian boy bokar den typ precis nu.. Kan inte stanna i 3 veckor som han vill sa drar tillbaka tidigare. O da drar jag till melbourne! De ar sant denna gang hahaha jag som snackat om de sa lange nu. Kommer couch surfa dar sa bor forhoppningsvis gratis hela tiden tills min brorsa kommer. Eller iaf tills jag har jobb. Vill inte tanka pa de nu, lever i nuet o har bestamt mig for att unna mig denna nya zeeland resa efter manader av slit. Har ju jobbat storsta delen av min resa. Vi ska dra runt i campervan o frysa roven av oss. De ska bli spannande. Nar jag fragade var vi ska duscha sa tyckte han att vi kunde bada i havet.... eeeeeh jag tror inte han fattar hur kallt de ar dar! Sa blir nog att snika in pa hostel lite da o da. Har hort att de ska vara den vackraste naturen i hela varlden. Ar mycket mycket mycket mycket exided!
(intern skamt till maria:
Julia random: "wooooow!"
Mathias: "shyyy shyyyy"
Julia: "men jag ar sa exided!"
Maria: "Varfor da lixom?")
 
Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0