Elaka chineser, ost-kring o pingu.

Uppdatering.
Jag slutade i kiosken dag 2. Fick spraken om jag ska vara arlig.. Men deras krav pa hur jag skulle arbeta var orimmligt. (det ar orimligt! hahaha) Forsta dagen visade dom mig 2 handskrivna suddiga listor med ca 80 namn pa olika drycker o fast food mat. Dar var priser utsuddade o skrivna med olika handstilar o farger sa jag fick ingen klarhet i nagot. Trodde att dom var manskliga o skulle ge mig nagra dagar att komma ihag alla priser i huvudet, priser som 2,30 3,20 4,80... eee inte de lattaste va. Plus att jag skulle rakna tillbaka vaxeln i huvudet o dom hade typ bara stamkunder som lacka sonder om jag inte horde vad dom ville ha forsta gangen. Jag stadade jarnet, kutade omrking o gjorde mitt basta med alla javla priser o grejer.. hon hangde over min axel hela tiden, log mot mig men pratade argt pa chinesiska med snubben. Kandes ju trevligt.. Sa ville forst sluta sjalv, anda bara 11 spann i timmen plus att dom ville ta taxfile pengar nar jag var anstalld svart vilket skulle vara pengar som hamnar i deras ficka, inte nagra jag skulle fa tillbaka med min taxback. Sa nar han sa att jag var for seg med att rakna ut priser (jamen lycka till att hitta nan som kommer ihag allt de dar pa typ en timme) sa var de lite av en lattnad, klarar mig utan skit sa att saga...
Jobbar fortf pa min andra mys restaurang 30 timmar i veckan plus dricks. Men maste ju beratta snart att jag ska getta o drommer typ mardrommar om hur jag ska lagga upp de. Dom lagger ju massa energi pa att lara mig allt o nu ska jag bara otacksamt getta! Fy fan jag vill helst inte saga natt alls men da kommer jag satta dom annu mer i skiten om jag inte dyker upp pa mina skifft. Fan de suger, jag gillar ju de dar ganget sa mycke skulle garna kunna stanna nagra manader till.. Men ser ju fram emot min o brooooooeees resa som ett barn infor xmas!

Tyska Nick o Alex o ryska klockrena Andrej suprise ringde mig nar jag lag o bubbla i badet hemma, haromdan! (ja vi har badkar wiiiiieeee!!!) Dom var i melle o ville leka!!! jag blev sa glad. De ar nagra polare fran banan plockar halan. Vi drog ut o kaka vietamieskt (hahaha?) pa en restaurang pa brunswick st dar man fick ta med egen dricka. Vi tog med en 4 liters goon box.. hahaha. Hade inte druckit goon sen backpacker tiden i innisfail, hade glomt dess harda vulgara hansynslosa effekt! haha ;P Sen traffade vi ett gang party glada unga aussie tjejer o drog till "Bimbo". De var ratt dott, var ju tisdag om jag minns ratt sa vi drog vidare i en cab till "Nevermind". Dar blev alla forvanade att jag ar svenne o sa att de bara hangde lokals dar o ingen annan hittade till stallet... jag hittade dock ett svensk skanskt tvillingpar som var super roliga. Bra musik o skon stamning. Blev ett roligt missforstand nar nicke inte kunde hora vad jag sa i tele o jag skrek att jag skulle skicka mess med namnet av stallet... Han blev ganska snopen o lite sma lack nar jag lamnade honom ute i kylan o skrev tillbaka "Nevermind"... hahaha :) Nar alla var for fulla for att komma ihag sina namn sa drog killarna o sov i sin bil o jag skulle pa nagon typ av efterfest som in the end bara var en snubbe som patetiskt forsokte fa mig i sang under ca en timmes tid (inget inget skamt... fan vad vissa ar desperata o skammer ut sig sjalva totalt. jo men visst fraga en gang till sa sager jag nog ja... efter att ha sagt nej dom 40 000 forsta gangerna.) tills jag i princip skrek att han skulle lamna mig ifred for jag skulle slagga. Da sa han buttert att "okey.. remember that i promiced u a lift tomorrow mabey im not up for that now.." haha javla tont, han sjussade mig nasta morgon o skamdes nog ratt rejalt. Vi satt i valdigt intressant politiska diskussioner forst men i slutandan sa verkar alla snubbar bara vara sexuellt frustrerande anda. 

En annan dag med banan pojkarna sa drog vi ut i hamnen i st kilda, tydligen den coolaste mest laid back delen i melle, dar dom bodde pa hostel. Gick ut pa bryggan nar de var morkt o da kunde man se sma pingviner! Pingy!!! Vissa gomde sig under stenarna o i buskarna o gjorde ifran sig ett hogt skummt morrande...?? O sa trippade dom ut pa stenarna sa man kunde ga riktigt nara, tultade fram bredbent o hoppade sma studds fran sten till sten precis sadar som man skamtar om pingysar, sa coola! Dom ar bara framme nar de ar morkt o man far inte ta foton med blixt for da blir dom blinda... men Nicke fick nagra bilder som man ser lite grann pa. 
Sen var de bingo pa hostelet, nicke vann ol o jag traffade en snubbe fran trangsund!!!! Kande igen honom direkt nar han kom in, trotts att jag varken vet namn eller tror att jag nansin prata med honom forut. Sen hade vi ost-krig i deras rum o gick ut till en liten klubb o dansa jarnet. Da traffade pojkarna en engelsk tjej som var i innisfail innan jag var dar (fanns de en tid innan vart gang.. gar inte att forestalla sig! haha) o alla blev galna. Gick till deras lya pa efterfest, lyssnade pa skumm musik o kakade donken skrap. Mycket trevligt. :)

Harom kvallen var jag ute med house mate Davve (David) o hans polare nederlanska Alinda o hennes Martin. Vi gick pa rock klubb o en massa olika coola estet stallen. Manniskor ar sa fina i detta land. Tyvarr alltid lite mer svar flirtade o "tror att dom ar coola" i city i storstader. Forsta gangen jag var ute i riktigt city. Denna stad ar dock fortf paradise. Onskar jag hade 1 ar o en miljon kronor... 

Kommentarer
Postat av: annasofia

haha, du pratar verkligen som viktoria silvstedt nuförtiden...

2009-07-22 @ 19:23:47
Postat av: sis

hahaha de skulle vara klock om jag kommer hem o har glomt svenskan ;P hahaha

2009-07-23 @ 08:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0