Stabilt igen.

Staden med 4 arstider under en dag. Imorse var de "varmt" (kanske 15) o sol. Nu regnar det. En vanlig dag i melbourne.  Jag marker ganska stor skillnad pa folket har fran queenslanders (brisbane,cairns hela den mera tropiska delen av aussie). Dom ar trevligare o mer naturliga. O de tyckte jag ju redan forut om australienare nar jag kom, fatta vilket folk de finns har!
Jag har bott i 5 olika couch surf hem sen jag kom. Helt olika typer av personer. Forst fina estet tjejerna, sen gay asiat kevin o hans sport fane polare, sen de super glada positiva ganget som haft runt 300 (!!) couch surfare o alla fick ett nickname som maste vara ett djur, jag blev pony... sen min lilla grekiska van Jimmy o hans harliga van Micheal som hade supergod mat o vi festade pa Retreat som ar sa laid back att alla blir typ polare o bjuder alla pa dricka sa folk gar dit sjalva for dom traffar anda nan efter 2 minne. O nu bor jag med ett gang ganska konstiga geek typer jag tror dom i princip ar harry potter fan o skulle kunna kla upp sig o talta utanfor en biograf for att fa dom forsta biljetterna till en harry film.. jag ar inte helt hundra har bott dar i 2 dar men kanner mig valdigt avslappnad iaf. Dar har jag eget rum som jag far hyra for en billig slant tills jag drar fran melle! Sa nu slipper jag flytta runt kanns bra :) Dock gar sista taget vid 12 varje natt sa ar de fest kvall sa maste jag vanta till 5 men de ar ju sma potatis.
Jag jobbar varje vardag 5 timmar i en liten kiosk med fast food, mackor o sant. Tva lite aldre asiater (kan ju knappast gissa deras alder da asiater alltid ser fett unga ut, o dom har ser aldre ut sa dom ar sakert 150 ar eller natt.. haha;P) jobbar dar. Den lilla kvinnan smilar o fnissar hela tiden sa sot haha. Jag tar emot kunder, stadar puttsar o sant vanligt. Helt okej for att tjana nagra slantar. Sen pa kvallarna jobbar jag pa italienska restaurangen IL Gambero som servitris med ca 30 andra unga harliga typer. Bossen ar en i ganget, ung o schysst. Verkligen harlig stammning o de ar sa kul att springa runt o servera! An sa lange suuuuuger jag o hor inte vad gasterna bestaller for konstig mat o glommer typ allt hela tiden men de satter sig snart markte redan skillnad pa skifft 2. Vi far en free meal efter (eller fore om man vill de) skifft! Far valja mellan pizza o pasta o de ar riktigt god mat en bra restaurang. O en free drink. Dom ar ett tajt gang men de kanns anda som att man far vara med o leka om ni forstar. Kunde ha dragit ut med folk i lordags nar jag jobbade men var pank. Sa nu jobbar jag ca 50 timmar i veckan o far ju lite dricks pa jobb nr 2 oxa. Sa snart kan jag borja spara... :) Jag alskar melbourne sa otroligt mycke. Maste tillbaka hit igen nar de ar sommar o bo har en langre period sa jag verkligen far en umganges krets o de. Vi far se...


Kommentarer
Postat av: annasofia

kolla min nygamla blogg, samma adress, nytt projekt. =)

2009-07-19 @ 20:07:04
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0