Liquid desire.

Idag nastan stormade de. Jag alskar vind men inte nar mitt har blir fettigt. Jag o min house mate David gick pa Salvador Dalis utstallning "Liquid Desire". Hade fatt tva biljetter av hans kompisar som hade kopt men gick dit sa sent att dom inte behovde betala o imorse drog dom till sydney sa har ingen anvandning for dom mer. Nice..
Jag gick som vanligt omkring tills mina ogon nastan trillade ut. Han ar ju fantastisk! Bara for att det ar ett stort namn sa har jag aldrig riktigt kollat upp vad snubben sysslat med.. Jo ja smaltande klockor o surrealism but what else. Hans tavlor ar valdigt sma och detaljerade. Hur nara man an gar sa forstar man inte hur han lyckats fa det sa perfekt, varenda litet streck o varenda liten farg prick. Det fanns filmer pa stora skarmar i olika rum oxa. Dar myror kryper ut ur hal i folks hander o man som drar stora pianon med doda kor pa som det droppar blod fran. Det ar sa intressant o se att det som kanns sa modernt och nytt var igentligen skapat redan for typ 70,80 ar sen..!! Precis som Andy Warhol. Och det var precis det som dali sjalv sa oxa att hans konst kommer bli riktigt uppskattad forst i framtiden. Han ar ett geni. Gillade telefonen med en krabba som lur. Tydligen kunde den oxa vara sexuell som allt annat han gjort, sladden gick ju rakt in i krabatens rov! Men inte fan tankte man pa de fore man laste.. Jag alskar hans drom varldar. Dar allt smalter in i varandra och vad ar vad igentligen. Tycker de ar sa kul att se utvecklingen oxa, fran hans tavlor han gjorde i tonaren till hans konst som blev sa kand. Intressant typ det dar. Vilken power vissa manniskor har. Nagon galen drivkraft som bara pressar pa lixom. De ar sa beundransvart. Jag tror att det gor en lycklig. Eller iaf en kannsla av att man ar betydelsefull. Man skapar, ar kreativ o lamnar avtryck i eftervarlden. Eller jag pratar nog inte bara om de. Jag pratar om att hitta nagot att leva for lixom. Man vaknar upp pa morgonen o forsta tanken ar "jag ar ett dans proffs" eller "jag agnar mitt liv at filmduken" (nej man behover inte vara kand). Maste vara sa tryggt o man har sin dagliga mediation. Fast det finns ju sa mycke sa hur ska man kunna valja...

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0