Do u reckon?

Sitter i nya lyan i Woolloongabba nagra minuter fran Sout Bank och city! Nu behover vi inte catcha bussar som gar en gang i timmen och kan faktiskt bara hanga hos kompisar pa kvallen dagen innan en jobbdag. Vi har blommiga 50-tals gardiner, jatte fint tragolv, en stor sang och en mysig veranda. De ar en skon halv galen aussie snubbe i typ 40 arsaldern som hyr ut rum. De bor en kille fran chile, en fran indien, ett par fran ungern och en kille fran frankrike har oxa. Vi bor granne med nagra av vara Brasse polare nu oxa o va over dar pa en liten bbq i fredags! Sen drog vi vidare till Fridays som har ar inte bara ar restaurang utan ett stort ute stalle med utsikt over floden.

Vadret ar sjukt varmt aven nar de ar molnigt. Korde ner med Josh till gold cost och bada i hoga vagor haromdan. Jag Maria Emma o Dahlia ar ett tajt svenne gang nu o de ar super kul :) Ikvall ska Dahlia bjuda mig pa mat pa Backpacker baren Down under (hahaha gamla goda 90talet ey ;P ...ja Sofia kommer garva for jag va ju bara 10 ar da typ). Hon ska gora de for att hon blev sa packad nar vi var i The valley o drog hem utan mig nar jag skulle sova dar. Jag blev inte sur men hon fick daligt samvete sotnos haha! Jag hade trevligt anda, ringde Nicke Picke o akte till ett gamalt coolt ruckel (ni maste hora hur djupt innerligt jag alskar deras gamla beach houses!!!!!) med ett rott gamaldags kylskap ute pa garden och ett gang hippie brudar som dansade till the knife. Tjejen som bodde dars (kan man skriva sa? man pratar ju sa eller hur!) garderob var enorm och fullproppad med second hand kreaktioner i alla farger monster o former jag blev helt lyrisk o gravde runt som en galning. Slet lite i en underbar gron blommig topp med bar rygg och tjejen sager "you can have that one"....!!!! De kom fram sen att hon ar en stor designer i Brisbane som dress up bands o grejer! O hon har sytt toppen sjalv och jag alskar den som mitt eget barn! Sa tack Dahlia att du gettade utan mig haha.

De ar kul de har med hur man borjar kora svengelska. Tex sa Maria "jag puttar den har" nar hon menade "jag lagger den har" och sanna dar roliga saker. Jag kollade pa en film vi spelade in fran en fest och jag har nog borjat fa in lite aussie accent tillomed! Hihi! De var en fodelsedags fest for 3 killar i gamla huset vi bodde i forut i Rochedale. As mycke folk o en valdans massa skona harliga typer som vi hade jatte kul med. Som inte alls var dryga och kaxiga som vara gamla roommates ofta var. Jag bodde lixom dar i 2 manader o kande mig aldrig sarskillt valkommen eller omtyckt eller indragen i ganget av dom. O skyllde allt pa mig sjalv att jag var blyg o inte vagade ta for mig men nu ser jag ju hur de igentligen var. Iaf sa slutade den festen javlans jobbigt o vi kan aldrig satta var fot dar igen och dom som vi kande att vi ville behalla som vanner kan vi typ glomma. Dom var javligt elaka o jag orkar inte skriva om de eller beratta for alla. Synd att vi glomde o byta nr med dom krakarna som var underbara och inte hanger med dom dar sarskillt mycke anda... Sa jag har vart lite depp ett par dar nu men kan inte paverkas for mycke av de dar de forstor bara min fina tid har. Jag far konsentrera mig pa dom manniskorna som jag verkligen vill ha i mitt liv och pa att vi bor i de har mysiga huset nu.

Jag har en ledig dag idag kl ar redan 12 o Maria ar o jobbar pa ett kebab hak haha! Vi har ingen mat idag o har inte ens rad att kopa nudlar... Inget skamt! Hahahaha. Sa jag far vara hungrig till middagen ikvall. (far lonen ikvall). Sa ska ut o promenera lite nu de ar ju gratis. Ska ta mig en titt i museet pa Soutan som tydligen ska vara gratis. De ar sa haftigt nar jag borjat inse att jag ar i Australien pa andra sidan jorden. Tror inte jag fattar de an. Har blir jobbiga saker hanterbara och inget tynger mig sarskillt mycke trots allt. Allt ornar sig pa natt satt och jag tar vara pa mina dagar.
Ps. Jag ar typ sold pa en kille som jag aldrig kommer kunna fa tag pa. Har inge nummer, helt namn eller natt...

Aussie uttryck:

I reckon ey! - jag tycker/tror/antar.... as svart o forklara! De ar lixom mer bestammt typ "ja sa ar de". Fast man kan saga de som en fraga oxa "do u reckon?"
First we gonna get pissed and then we´re fucked. - (meningen var ungefar sa, de var nagra brudar som hade sagt de till Michael haha) Forst ska vi bli fulla o sen sa vet vi inte. (vad dom skulle gora den kvallen)

<3




Kommentarer
Postat av: Meira

Moi moi! Men Julia, du är ju inte blyg nånstans!! :) Så killarna måste ha varit dryga o äckliga!

Hur har ni det annars?? //finnen nr 1

2009-01-13 @ 11:17:47
Postat av: J

Man mår ju så jävla mycket bättre oxå när det är ljust och man får sol i ansiktet. En hel del beror säkert på folket, men jag tror mycket har och göra med värmen och att det är ljust =)

Fan här deppar man ihop totalt ju när man tittar ut genom förnstret och det är kolsvart och man blir helt trött i huvet när mantänker på hur mycket kläder man behöver ha på sig och vilken tid det tar att klä på sig innan man traskar iväg till jobbet!

Så jaa, jag är MEGA avis.. bör tilläggas ;)

2009-01-13 @ 14:36:39
URL: http://ringadingdong.blogg.se/
Postat av: lina

låter som ni fortfarande har det rätt toppen, tar dagen som den kommer och njuter av det som är viktigt! hade gött tänk inte på oss hemma KÖR HÅRT!

2009-01-13 @ 19:45:30
Postat av: Helene

Toppen var jätte snygg, den gröna. Och vad skoj ni verkar ha det.

Ni får gå och plocka bär i skogen så ni får i er lite mat.



Hälsa Maria! KRAAAAM!

2009-01-13 @ 20:45:47
URL: http://fudgie-fudgie.blogspot.com/
Postat av: Annasofia

karins kommentar i dublin var bäst. det stod "pull" på dörren men den gick inte upp när hon drog, så hon skrek; "men jag pullar ju!!"

2009-01-13 @ 22:52:05
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: Annasofia

mina kommentarer kommer inte in och så skrivetr jag om dem och då kommer de två gånger.. suck!!

2009-01-13 @ 22:53:38
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: julietta

tack alla mina barn!!! hahaha. de betyder verkligen mycke nar ni komenterar o hor av er, aven om vi lever loppan har sa tanker man ju pa sina kaveris dar hemma :P

sofia skriv bara en gang nasta gang da sa vet du att de kommer in anda :P hahahahaha karins komentar var klock

2009-01-14 @ 08:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0