Jag har valt att för en tid få leva så.

Det är väldigt förvirrande att resa. För mig iaf. När jag läser gamla blogg inlägg o tittar på min konst, foton, skisser så känner jag mig som en alkoholiserad slacker här borta. Jag dansade lixom nästan 4 ggr i veckan i Svea o blev de fest typ två helger i rad så fick jag as dåligt samvete o kände mig sunkig. Shit vad jag gick in för dansen. De var underbart. (o en jäääävla massa prestations ångest.)
Men samtidigt så ville jag de här på något sätt. Jag ville att de skulle kännas kravlöst o bara köra på för ett tag. När jag ritar o fotar som bäst så är jag ofta deppig och mycket uttråkad. O här är jag bara glad o ligger gärna inne i sängen en hel ledig dag med Maria o har tävlingar vem som kan göra fulast miner istället för att typ åka till stranden. För det händer så mycket att jag bara måste ligga o vara äcklig ibland.  Nu är de miljö upplevelser, männsikor, konversation och ett nytt språk som tar upp min tid o tankar. Jag har inte ens gått till museet i Brissi som är gratis! O idag skippade jag jobbet för att vi gick hem från en fest kl 7 imorse under soluppgång högst upp i West end med världens finaste utsikt. O nu hyttar väl mamma med pekfigret åt mig men hallå jag har valt att få leva såhär ett tag som Lars Winnerbäck sjunger. Alltså jag ska söka massa jobb på min nästa lediga dag o jag o Maria börjar kolla upp nästa resmål nu o ska smida planer så jag lovar jag är på g. Men jag har 4 bilringar på magen när jag sitter och jag o Maria använder samma tandborste. De är lixom så jävla skönt på nått sätt. Exakt idag just nu. Jiha.



De är en 40+tals hatt vi fått av Nick.

Kommentarer
Postat av: Helene

Lev livet! Du kommer hitta andra skäll till att måla, rita och fota än när du är deppig. Så lev livet och gå hem kl 7 på morgonen och ligg i sängen och gör grimaser med Maria. Det är ju skojigt det! Hälsa Maria från mig KRAAAM!!

2009-01-18 @ 23:01:09
URL: http://fudgie-fudgie.blogspot.com/
Postat av: Elisa

Nå men Julia då. Va fan du är ju i aussie i ett år, du kan bli responsible igen när du kommer hem till Sverige igen :)

Vart har ni tänkt att resa nu då ? vad blir det för spännande stad i Australien då ? :P

2009-01-19 @ 13:00:26
Postat av: J

Jaaa herregud! Lev för fan!!!

2009-01-19 @ 23:26:18
URL: http://ringadingdong.blogg.se/
Postat av: maria the allmighty

fan jag vill också leva loppan som ni gör :D

bara skita i allt och göra det man tycker är kul :)

men snart får ni komma hem saknar er ju!

Have fun hun!

ha det jätte bra och kyyyl!

2009-01-22 @ 17:53:25
Postat av: Annasofia

leva livet kan man göra på många sätt!

festa på, men om du inte går på utställningar om australiens urbefolkning och liknande tror jag du kommer ångra dig sen, det är ett land med en rik historia som har mycket mer att erbjuda än stränder och barbeques.. jag missade så mycket i dublin som jag önskar nu att jag hade tagit del av..

bruno's garden måste du tex kolla in, finns exempel på skulpturer därifrån på min konstblogg, du skulle gilla det.

men känn aldrig press att vara kreativ, det måste få komma naturligt!

2009-01-23 @ 22:17:17
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: julietta

haha tack alla :)



soffipropp: jo jag vet lovar!

2009-01-27 @ 03:50:49
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig tisdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg, den kanske kan pigga upp dig lite :)

2009-01-27 @ 03:56:54
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0