Krokodil Cairns.

Sitter i Cairns nu pa ett backpackerstalle o vantar pa tjejen i stort rott har som ska hjalpa oss att komma ut till avocado-plockar farmen idag!! Vi ska sova i ett lanat talt (utan sovsackar eller dylkit haha) o slita roven av oss i nagra veckor for att sen fa en kosing. Ska bli spannande! Underbart o komma ut i landsbygden lite, de vi ville nar vi getta hitup. Cairns ar en liten mysig stad med en massa turister. Fast annu har inte hogsasongen borjat sa de ar svart att fa jobb i stan o de ar tydligen "tomt" pa folk. Fran vart hostel har vi utsikt over staden o regnskogskladda berg, vi bor med en skumm asiat som vadrar haret i flakten varje natt o en svensk tjej fran soder. Hon heter Boel o maste presentera sig som B har for att ingen kan uttala hennes namn. Hon ar bara 20 men har rest runt i typ hela asien o aussie typ helt sjalv. As skon positiv brutta med en massa kunskap o intressanta berattelser. Man traffar folk hela tiden o vi har hunnit vara ute o festat lite med i lordags pa alla hjartans dag. Natt livet har verkar grymt men vi var sa trotta efter flygresan. Eller de var val kanske att vi inte sovit pa typ 24 timmar..
Sista natten i brisbane blev ju party saklart! Maria hangde med sin snubbe Jackan o jag drog ut med langa Karinga med stort fluff. Han som ser ut som Eagle Eye Cherry haha. Vi drack lite ol pa en irlansk pub o drog sen till hans polare som satt uppe pa ett Japanskt karaoke stalle. De var en korridor med flera rum pa varje sida o sa kunde man titta in i ett litet fonster. "Dar ar dom!" sa Karinga nar vi passerade ett rum med massa disco lampor dar en asiat med glajjor typ stod i soffan o ylade till Backstreet boys eller linknande. De var dar alla asiater hangde! Dar dom vart hela tiden nar man aldrig sett dom pa krogen typ. De var sa jala klock. Vi satt o skrek latar o drack bira halva kvallen o han asiaten vill aka till Sverige. Jag berattade om midsommar stangen... Alltid lika lyckad historia haha. Jag skulle igentligen hem o sova sen eftersom vi skulle med planet tidigt nasta morgon, men nar vi passerade ett stalle med bra musik blev vi bara tvugna o ga in o dansa lite. Fan vad kul jag har med Karinga! Sa himla synd att jag inte ska till Brissi mer pa ett tag :( Vi hade med oss egen ol in pa krogen som vi smygdrack. Sen drog vi upp till the Vally o rockade loss dar ett tag med. En grym kvall. Jag o maria traffades hemma hos gubben packade (tva betydelser...) o garvade for att vi skulle aka till flygplatsen om typ en timme. Lamnade ett brev till var kara Morris (han gubben) dar vi skrev att han ska lyssna mycke pa Ace of base medans vi simmar bland krokodiler pa Cairns gator. Vi blev ju sa mobbade av han att vi skulle upp under regnperioden. Men halla vi har bara haft stralande sol! (peppar peppar) Vi lamnade aven en ros som Maria fatt av Jackan men vi anda inte kunde slapa pa o sen ringde han oss foljande kvall o var typ helt rord over rosen. Vi kommer sakna honom :) Han berattar jamt en massa historier o visar fina gamla kort fran nar de begav sig.
 Sista dagen pa jobbet fick jag ett litet panda gosedjur o en handduk med Aussie flaggan. Jag fick just den dagen jobba med massa folk som jag haft roligast med under min tid pa boost sa de var harligt! Fick ett litet chokladhjarta av gay Josh oxa haha. Han ar en skon prick. As stor o sjunger alltid rnb latar med ena fingret i orat. Han kan typ sjunga med.
Nu ska vi ut pa aventyr! Nar vi kommer tillbaka till Cairns har vi pengar att snorkla, dra ut i regnskogen, kanske skydiving....!!!! Alla gor ju de har. Fatta beautiful utsikt over detta landskap! Jiha.
Komentera folk! Beratta hur svea ar. De blir ju snart var dar hemma. Ju langre jag ar borta desto mindre tanker jag pa sverige o haller inte reda pa hur denna manad ar i vader o liknande. De ar skummt. Maste dra nu.
<3 Peace.


Kommentarer
Postat av: sojjan

Later kul det dar. Plocka nu riktigt flitigt sa far du pengar sen o kan gora allt skoj...

Tanker pa dej har hemma, vi har 7 minusgrader o jag har akt skridskor har pa viken, jatteharligt.

I sodra Aus. e ju fruktansvart med branderna o folk har dott eller e utan hus o hem..

Ringer dej nan dag sa jag far hora hur det gar...

Alskar dej

mamma

2009-02-17 @ 09:13:44
Postat av: Lina

Jaa du... det finns inte så mkt att berätta om Sverige just nu, Men...



Vädret: Svea är underbart just nu. När jag går till jobbet på morgonen så är himlen rosa (iaf det senaste dagarna) och det är ljust. Solen värmer massor när den är framme. Man vill gå en lång promenad mitt på dagen (om man ändå kunde det på jobbet HAHA)



Almenackan: Svea har precis också haft Julia som namnsdag, i måndags faktiskt så Grattis i efterskott på namnsdagen babysnigel. Idag är det Frida och Fritiof som har namnsdag.



På TV: Greys anatomi har säsongstart idag klockan 21.00 dvs om 2½ timme. Däremot så slutade precis Topmodell 11 på Trean. Det var som vanligt ungefär tjejerna bitchar och bråkar och gråter etc. Väldigt snartär det även säsongstart för Wipeout som verkar vara lite "stadskampen" känsla på som carolina gynning är programledare för. Även en serie om Linds Rosing som ska hitta sitt Livs kärlek och kör en "ensam mamma söker" grej fast helt för sig själv startar på 5an. WOHO! YOU GO GIRrrRrL!



STHLM : Båtmässan i Älvsjö startar den 28 februari "Allt för sjön" kallas mässan.



Sthlms stadsteater har De tre musketörerna som teater just nu.



katyperry spelar på nalen den 22 februari också!





DN: Dns förstesidelöp idag är !15 000 kan tvingas gå" handlar om att saab anställda kan få kicken snart... mitt råd: Sparka vidare sprattla lite på vägen! HAHAHA



Dn Kultur: Det är även en elev från konstfack som gjort sitt slutprojekt genom att filma sig medans eleven taggar olika ställen (tåg, stationer, väggar). Denna personen blir nu anmäld utav SL (Finns tydligen filmer på det på youtube)





Jaa nu har du fått veta lite om Sverige, som du märker det händer absolut ingenting här! Det är som om det vore påsk förra året fortfarande! när man tittar ut ser man en gran... en gran och en gran! xD HAHAHA





(Ja jag har haft riktigt roligt att skriva det här!)

KRAM <3 Hälsa Maria

2009-02-18 @ 18:41:24
URL: http://lintuss.blogg.se/
Postat av: Annasofia

det är mycket snö och idag byggde jag en snöpingvin som hette snögloo, men blev jätteledsen när jag kom på att jag inte kunde ta med honom hem. lägger upp fler vinterbilder på min blogg snart, men har så många bara, så det tar tid.

2009-02-22 @ 20:12:52
Postat av: julietta

aaaa babysnigel lina de dar var faktiskt jatte kul o lasa!!! jag saknar dig jatte mycke o vet att jag aldrig tar mig tid for dig pa msn o sant men jag tanker jatte mycke pa dig o saknar dig som fan!!! nu ar tiden snart slut pa internet. pusspuss!!! <3 (o pa mamma o sia me)

2009-02-25 @ 04:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0