Svett.

Det ar som att andas i en angbastu ute. Luftfuktigheten ar galet hog sa man ar konstant svettig o 10 sekunder i en hiss med ac ar helt underbart. De ar molnigt o mycke regn dock denna vecka. O jag som bara far farre o farre timmar av min chef som inte verkar bry sig om annat an att dra in kosing skulle garna spendera timmar i solen o fa en liten branna nangang. Okej att jag sitter i tropisk varme tro mig Sverige jag ar typ lika blek som er. Haha.
Vi har flyttat in i ett gamal ruckel pa sout bank dar var lilla Dhalia o Anna bor. Huset ar historie stamplat sa man far inte andra pa natt. Dar bor knark gubben som ar as skon. Forst ar man livradd for honom innan man borjar forsta hans sarkastiskt humor o se hur godhjartad den galningen ar. Vi far gratis mat varje dag o han bryr sig om alla som om vi vore hans barn. Som Maria sa, att hade de vart i Sverige hade man aldrig flyttat in hos en san dar varselse men har ar man sa oppen lixom. O de bor en irlansk tjej med as skon accent o en as snygg asiat kille dar med. (nagot for dig elisa haha). Jag ar trott pa mitt jobb med alla fjortisar som bara leker. Jag ar trott pa brissi som ar sa modernt. Jag har sett allt har nu vill vidare. Vi har borjat kolla upp frukt plockar jobb nara cairns sa vi kan dra dit o jobba nagra veckor forst sa vi tjanar lite stalar. Jag har insett hur kort ett ar ar nu. Jag tycker tiden gar alldeles for forst. Dar hemma langtar ni efter var o sol o har vill jag aldrig att sommaren ska ta slut! Fast norrut ar de ju ratt hett hela aret. I Melbourne snoar de pa vintern!!! De trodde jag inte. Sa nar ni steker pa nicksta (hahahahahaha sorry. jag skoja... eller inte...) i july sa maste jag typ ha mossa i Melbourne! Intressant. De ar kul oxa hur jag kanner mig stressad att vi maste dra vidare for att hinna med allt. Folk aker ju pa tre veckors semester till stallen o jag har 8 manader kvar har o tror typ att de ar kort.
Nu ska jag ut i angbastun min tid pa bibblan ar slut. Puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh trevligt erbjudande baby, men jag kan inte bestämma nått nu vi får se vart framtiden tar oss!... kul att du tycker jag är cool. Men hon är cool på ett annat sätt. Jag får förklara det för dig en annan gång när vi kan prata mkt. Jag sjunger faktiskt massa låtar av henne på sången just nu. Fröken vill att jag ska uppträda med dom. Får se vad som händer. Just nu orkar jag bara vara Lina.



kram

2009-02-02 @ 21:19:30
Postat av: Annasofia

sommaren måste ju vara den värsta tiden i australien, hörde att ni hade nästan 45 grader där nu och själv skulle jag ALDRIG palla att leva i en sån värme!



knarkgubben verkar vara en klockren varelse som sagt. =) själv var jag i affären nyss, det kommer in folk hela tiden och tar varor och frågar om de kan betala imorrn, och gubben i kassan säger javisst, så är det att bo i en del av sverige där inga svenskar bor - underbart!



längtar efter att steka på nickstabadets camping... NOT!

2009-02-03 @ 19:26:40
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: sis to sis (systrarna forstrom, u got u got u got what i want!)

hahahahaha underbart!!! varje gang jag namner for en gbgare (har val hant 2 ganger typ) att min syrra bor i svartsjon (eller va de din skola som hette sa?) sa blir dom helt hyssteriska o undrar om du ar ihop med en san dar utlanning eller va fan du annars gor dar. Sverige.... VAX UPP! verkar jua s soft med manga kulturer. rinkeby ar lixom europas mest mangkulturella stad de borde vi vara stolta over!

vadret ar lite fucked up har som i hela varlden. de ar melbourne som har over 40 grader, har ar de typ 30 de ar bara luftfuktigheten som ar sa hog att de blir jobbigt o andas vissa dagar. andra dagar ar de typ "kallt". melbourne ar aldrig nansin sadar varmt sa alla pratar om de.

jag saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaknaaaaaaaaaaaaaaaaaar diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig!

2009-02-05 @ 02:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0