My beautiful Brissi.

Pa lordag morgon kl 7am sitter jag o maria pa flyget pa vag upp till oversvammade Cairns!!! Jiihaaa :) De ar regnperiod o galet men nu maste vi vidare. De kommer bli battre om bara nagra veckor sa de blir bara ett coolt avnentyr. Sa lange vi inte blir uppatna av en krokodil, blir sjuk av en mygga eller brand av en manet som ligger over hela stranderna nu pga regnet. De later ju som ett skamt men folk blir alltsa uppatna av krokodiler o de finns en massa i norra Queensland! Haha. De finns sa mycke coola aventyr o fantastisk natur dar uppe att jag ar helt till mig! Trots att vi ar super fattiga o hittar vi inget jobb ar de kort. Men klart vi klarar oss pa natt satt. Hihi.
Nu sista veckan har i Brissi har jag njutit sa mycket o verkligen tagit vara pa allt da jag kannt mig avslappnad o pirrig att vi antligen ska ta oss vidare. Tva mandagar i rad har vi varit pa de fantastiska reggae stallet i West end. Ena gangen hade nagra spant upp en lina mellan tva lyktstolpar o gick balansgang vilket var as svart, o nu senaste gangen var de en street perfomans artist efter att bandet slutat spela som var as grym! Jonglerad med eld o grejer. Vi traffade underbara Karinga som ser ut som Eagle eye Cherry o hans flummiga kompisar. De var grymt kul inne pa Rumpus dit alla gar efter "the shire" har stangt. (vet inte hur de stavas men de heter som byn i sagan om ringen?) De ar alltsa tha reggae place. Jag klarade testet om jag ar ett supermario fan da jag kunde sjunga latarna till bade level 1 och 2! Haha, fast inte fan ar jag sa bra men lite maste jag ju veta da jag skryter med mitt super mario halsband som jag gjort sjalv genom att rakna parlorna pa en bild pa intenet dar en riktigt kreativ person suttit o pusslat ihop.. haha. Jag alskar West end av hela mitt hjarta!!! Kommer vara sorligt att lamna. Fast glada hippies lar jag ju hitta overallt i detta fargglada land. Att slippa alla seriosa robot manniskor som finns i varje storstad ska bli skont. O byta ut fake beachen mot en riktig o inga skyskrapor. Visst de kan val vara coolt men jag foredrar by.
Maste beratta de har. En eftermiddag hade jag o Maria en liten picknick i Botenical gardens. Vi sitter dar pa var lilla filt o ater cheese kex med piladelpia o hot chili sas himmlen ar rosa orange o plotsligt borjar de flyga feta bats ovanfor oss. De kommer bara fler o fler o under typ en halv timmes tid flyger dom ovanfor oss! En upplevelse ma jag saga.
Jag kommer sakna huset vi bor i lite oxa. De ar sa avslappnat o mysigt. Igar flyttade en het snubbe fran Californien in o satt o festade med oss hela kvallen. Han ser sadar typisk us surfig ut med solblekt har. Igentligen ar han inte sa snygg men den dar stilen gor ju alltid grejen. Han tyckte han var valdigt cool oxa o de ar nagot som man alltid marker en stor skillnad pa mellan aussis o us folk.
Shane O'shella ar oxa vard o namna. Han ar Nederlansk/Aussie. Han heter bara Shane men alskar studio 54 o vill oppna en nattklubb, eller han vill nog de mesta, darfor jag kallar honom de. Eller Rooster for han har en svart frilla som han vill ska se ut som en spindel men jag tycker den ser ut som en tupp! Han garvar hela tiden o jag tror han ar smyg gay. Hans frisor vill iaf satta pa honom.
Dahlia o Anna har gettat till Thailand, har inte hort natt sa dom ar val gatubarn i Bangkok nu. Na ursh jag skoja dom lar ha de grymt! Maste oxa forbi dar en svang. Vi ska saga hejda till Emma idag med. Ska till museet har antligen haha. Maste hem o dusha har ingen deo sa jag luktar skitkorv! De blir verkligen natt helt annat nu nar vi drar. Hihi ska bli sa spannande!!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0