Finkan är pra finkan är praa!

Nåmen kivva jooooliii! Glöggen är uppdrucken, tomten har åkt hem till norra finkan och alla rullar fram av julmatin. Det blev hemgjord sill, parfym pengar o böcker presenter och Lasse B såklart på morgonen. Jonathan fick mandeln o ska bli gift, vi fick små söta visdomsord på plaserings korten o tomtemammorna i huset har jobbat arslet av sig inför detta firande. Vi har spelat massa Lida kortspel då mammi förlorat o önskat att jag inte vore född eller åtminstånde att hon skulle ha uppfostrat mig mindre smart, diskuterat religion och stjärntecken för full frys. Vi har saknat Mysan, Sofia och Martin men mera mat blev de ju till oss! Vi lyssnade oxå på ett band som Förströms familjen spelade in till mamma då hon var 25 år och bodde i Österike. På den tiden då det varken fanns facebook eller sms utan bara hederliga handskrivna brev på posten. Så alla syskonen är runt 20 års åldern o de var så gulligt att jag dog! Nu ska jag kureras på mammas spikmatta o sen ta båten tillbaka hem till mera julmat imorgon. Jag förstår att man bara äter de en gång om året man blir ju helt slut. Hyvää Joulua! <3

Kommentarer
Postat av: sonja.forstrom

Canada, inte Österrike..

2009-12-26 @ 14:46:49
Postat av: annasofia

mamma är det inte intressant att jag drömmer om att bo i just de länderna du bott i, canada och österrike, dvs där man kan åka skidor! =)

2009-12-30 @ 13:23:29
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: sonja.forstrom

ja, det e de..underbara länder. åkte slalom de två vintrarna jag bodde i alpländerna, undrar hur det skulle gå idag..

2009-12-30 @ 19:12:56
Postat av: Julia

Jaha vad var de du gjorde nr du bodde i österrike då? Vad jag har blandat ihop.

2010-01-01 @ 23:15:51
Postat av: sonja.forstrom

åkte skidor gjorde jag i österrike men bandet du nämnde som vi lyssnade på fick jag då jag var i canada.

2010-01-02 @ 14:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0