Salam!

Sitter har proppmatt i Jonathans lagenhet. Klockan ar 8 pa kvallen och han ar och jobbar ett pass. Det ar 28 grader och luktar kryddland. Var precis pa en Ramadan middag. En haftig upplevelse! Kvinnor och man sitter forsig i olika rum. Det gar till olika, mannens ar mer "serios" med bon (pray (haha)) och man ska sitta pa golvet. Hos kvinnorna var det mer chill. Forst skulle jag halsa pa alla med kindpussar o sen borjar man med att ata dadlar och dricka yougurt sa att magen vanjer sig efter en hel dag av fasta. Sen vart det ett enormot runt bord med typ 10 stolar, uppdukat med mat for 4 ar... sa jag at och at och dom slangde mer pa min talrik hela tiden haha. Sen var det olika efterratter och arabiskt kaffe som smakade och luktade som julkryddor i sma vita koppar. Kandes lite hogtidligt o fa vara med pa den grejen, maste ju vara arabernas storta hogtid? Pa vagen till middagen sa korde alla som galningar pa vagarna, Jonathan beratta att de ar extra mycket olyckor under Ramadan alla maste hinna in till middagen som borjar klockan 19.22. Haha crazy. Det ar sa kul att min bror borjat bryta pa Engelska med arab uttal for att alla pratar sa har haha later sa kul! Sen korde han hem mig for lite somn infor imorgon. Vi akte i hans posche utan tak med palmerna langs sidorna av vagen. Fast de ar tydligen inte sa coolt har dar alla har jatte dyra coola bilar sa han parkerar den bara utanfor pa gatan... (!) 
Shit vilken forsta gangen flyga ensam resa det blev for mig. Tog 24 timmar fran Sverige inraknat all vantan imellan. Typ allt gick snett hela tiden och i London tog det mer an 50 minuter att ta mig fran en gate till en annan och jag hade fel beraknat sa kom 5 minuter innan dom stangde in chekningen.. aaah! Och sa som mamma varnat mig innan att tanka pa hur stort Heatrow ar... haha! Fick aka tag o allting imellan. Missforstod typ vad alla sa for att jag var en san nervos liten hare. Kunde typ inte snacka Engelska o alla kollade lite konstigt pa mig for jag var helt vimsig o fragade massa konstiga saker. Och allt jag forsokte kopa eller gora gick snett. Pa flyget forlorade jag min fonster plats for att jag trodde att min skarm farmfor mig dar man kollar pa film var sonder men sen kom jag pa att jag saker bara kom at off knappen.. sa fick sitta vid en annan plats vid mittgangen istallet. Satt brevid en Australienare som bor utanfor Brisbane typ men vi borjade prata forst nar vi nastan var framme. Det var lite lyx flyg tycker jag, eller sa har jag bara slygit med skabbiga forr. Man fick valja mat fran en meny, kunde valja mellan 70 filmer att se pa eller musik o lyssna pa. man fick massa filtar o kuddar o vatservetter o allt hela tiden kom dom o serva och drickor. Skulle ha tagit en bira haha. Men sen fick vi landa i Dubai for det var for mycket dimma i Abu Dhabi sa dom kunde inte landa. Vanta dar 1,2 timmar innan vi kunde flyga tillbaka. Var helt dod. Men nu ska jag fa somn sa jag kommer pa fotter. Blir sa ledsen o har angest nar jag inte fatt somn for har separations angest for att lamna allt. Nu ar jag lamnad till odet som jag brukar saga.. Aaaaaaah! 

Kommentarer
Postat av: Lina snigeln

Haha aaaw gumman! du behöver inte kännadig som en hare FATTA ATT DU TAGIT DIG ÄNDA TILL ABU DABI SJÄLV!!! det är grymt ju! ;) du är en jävligt cool hare isåfall! GLÖM INTE TA KORT MED SNIGELN!!! kraaam kraaaam <33

2008-09-23 @ 22:39:46
Postat av: Elisa

Älskling allt det där med flygningen och allt som gick snett är så typiskt dig alltså. Men som tur är så ordnar sig allt ändå :)

Ha ingen seperationsångest nu, nu börjar ju äventyret för dig. Vi andra får stanna kvar i kyliga sverige :P allt kommer bli underbart ska du se.

Jag ska följa din blogg som en hök så se till att uppdatera mycket hehe.



Jag saknar dig redan, men som du sa ett år går fortare än vad man tror.



Just ja jag har bytt nummer nu, jag kan skicka det till dig på facebook :) Ha det underbart! <3

2008-09-23 @ 22:43:32
Postat av: J

Det kommer bli kanon ska du se!

Jag va rädd första gången jag skulle gå på Heathrow själv (bror va ju med men han är ju inte direkt nåt att lita på, inte förut iaf). Säkerheten va mycket högre än på arlanda, rädd för o missa gaten osv. När vi landa på Heathrow nåt år frågade dom om nån/vem som skulle hämta upp oss osv och trodde typ vi var nå Rumänska flykting barn =/

Och kul när man sitter där och redan är nervös och får veta att flighten är 2,5 tim försenat och man får veta gate numret sen.. fan glodde ju på den där tavlan tills jag såg fyrkanter haha

Oj vad långt det blev... Men ja man lär sig nå nytt och får nya erfarenheter hela tiden =)

2008-09-23 @ 23:13:41
URL: http://ringadingdong.blogg.se/
Postat av: Mamma! Mamma!

Hahaha, jag säger som elisa, så typiskt dig att typ komma in rusande på flyger typ 30 sek innan det lyfter! hahaha. skön middag, där hade man ju velat varit och käkas mätt! haha. den där yougurten verkade god. Jag ska också följa allt här, vill veta exakt vad min mamma gör hela tiden ;) om du har ärit ordentligt med frukost eller om du har sovit dåligt eller om du kankse hade en trevligt dröm eller kanske tom en läskig en! haha! Du borde köra en blondinbella "dagen outfit" det skulle vara nått för din stackars rädda mamma hemma på hornsgatan 83 4 tr igen hiss!! Jag ska inte skrämma dig mer nu Julia.



//Din bästis

2008-09-23 @ 23:16:08
Postat av: julietta

hahahaha ni ar sa javla underbara :) nu kanns de faktiskt lite lattare att vara helt sjalv ute in tha big world! men jag saknar er som fan hela tiden! maria o elisa ni far ju typ oxa borja skriva blogg sa man vet vad som hander dar hemma! vem som hanglar med vem, dem som blir mest packad, hur de gar med D... muhihihih! inge privat liv har inte! ni kan heta brunettmia och elsa beskow! okej jag har precis gatt upp har ingen hurmor.. hahaha! pusspuss babys <3<3<3

2008-09-24 @ 10:37:28
Postat av: Sojjan

gumman,

nu har du börjat din resa o det kan bara bli bättre...

du finns i mina tankar hela tiden,

älskar dej

2008-09-25 @ 21:12:01
Postat av: Annasofia

ser fram emot första inlägget från australien... =)

2008-09-29 @ 21:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0