Tipptapptipptapp.. De e baaraa roligt!

Jag förstår inte hur jag ska kunna sova nu dom närmaste dagarna....

På måndag smäller det...!!!!! Åker på förmiddagen till London. Får vänta 8 timmar på flyget till Abu Dhabi. Är framme i arab landet följande morgon vid 8 och blir hämtad av min bror i hans lyxiga poshe för att åka skidor... Ja du läste rätt haha! Har bestämt att vi ska skida i den där crazy innomhus skidprylen i Dubai. Dels för att de är en upplevelse med folk i linne som dricker kaffe på andra sidan glas fönstret och förundras av alla black babys i ylle mössa och dels för att de faktiskt är kul och åka skidor och jag gjorde aldrig det i vintras! Ska stanna i 4 dagar med min bror. Det är Ramadan så vi får inte äta och bara be...
Sen beger jag mig iväg till världens coolast land and starting the Aussie LifaH!!!!! Har redan 2 kontakter som jag aldrig träffat som jag ska hoocka upp med när jag kommer ner. Det är 30 grader och hög luftfuktighet. "Dom bästa nattklubbarna dom trevligaste människorna och den billigaste ölen" som ena killen jag ska träffa där beskrev det. Sommar sol surfing stora barriär revet stränder lycka JEEEJEE!! Är så pirrig att de känns overkligt. Får lixom bara ta det som det komemr för det är ju en så stor förändring att man inte riktigt får in det i sin hjärna.

Men vad händer här då i Svea rike? Jo igår flummade vi loss hemma hos Maria och jag kände klumpen i halsen hur mycket jag kommer sakna mina underbara vänner på andra sidan jordklotet. Jag o Maria tog lite coola bilder med hennes wecam och rockade loss till "Im gonna give you a lick with my razor tongue" för diverse människor på msn. Nicke Picke kom upp med chirre o lärre och vi tittade på Sunes Jul klipp på Youtube. Plötsligt börjar jag reflektera över saker som är typiskt Svenska, sånt som jag kommer bli rörd av att tänka på efter en tid där nere.  (haha här planerar man framåt)  Idag bjöd  Maria mig på romantisk middag på hennes Böffhus jobb. Vi åt feta biffar med min favorit wisky sås och drack vitt. Drog en sväng förbi Myggan drack kaffe och lyssnade på musik. Sen mötte jag mamma och släckt en sväng på city terminalen som hade kommit hem från Italien. Tur att vi hann ses innna jag gettar :) Hon babblade om hur jag inte får tappa bort mig o komma försent till gaten på alla flyplatser och var orlig som en lite kyckling.. ;P haha. Nu ikväll har jag lagt fram och planerat vad jag ska ta med mig. Blir inte så jätte mycke faktiskt. Behöver ju bara lätta kläder kommer typ inte ha användning för jeansen jag tar med mig. Imorgon blire min hejdå fest o jag är så piiiirriiiiig över den!!!! Ska bli så kul o sorligt o mysigt o DRAG! Nu ska jag väl försöka få mig en slurk sömn, ja vi får se hur mycket det blir av den varan dom närmaste dagarna som sagt....


<3

"Jag leker inte cool. Jag ÄR cool"

Baby.

Den Bredaxlade Tanden.

Serie Gubben.

Kommentarer
Postat av: Annasofia

haha, du kommer inse ganska snart att ett år går fort, du kommer varken hinna sakna sverige eller vännerna här för du kommer ha fullt upp..



men jag säger bara: TULO MELLAN BENA!! //Nå Mårjensvittusataanaperkele...



ps. vi måste snacka över webcam när du e där, hihih.

2008-09-19 @ 23:28:04
Postat av: julietta

haha okej. jag hör olika från alla. jonathan sa att det kändes som att se sverige för första gången typ efter ett år i abu dhabi utan att åka hem. du har väl inte vart i ett land ett helt år utan att åka hem en sväng? tror de är lite skillnad :) ja vi får se.



hahahaha sa morsan oxå idag. INGE SEX! viska hon i mitt öra... eeeee ska jag leva i celibat?? haha ;P



kan ringa dig imorrn om du har tid så kan vi babbla lite innan jag gettar??

2008-09-19 @ 23:48:03
Postat av: Annasofia

det beror snarare på hur man är som person och vilket land man åker till. abu dhabi och sverige är ju varandras totala motsatser så det blir ju en större kulturkrock. sen är jag också sån att jag inte saknar saker och ting särskilt mycket eftersom jag alltid känner mig hemma där jag befinner mig för stunden, medan jonathan är väldigt hemmakär - trots att han alltså valt att bo i förenade arabemiraten. hur du är återstår att se..



men vet du vad jag tror du kommer sakna?! det du minst anar, det du nu vill komma bort ifrån. kylan, jag skämtar inte! (det gjorde jag på teneriffa)

2008-09-20 @ 18:01:09
Postat av: julietta

shit pomfritt... men sen när man tänker på grått, slask, mörker, smutsig snö, blöta skor så längtar jag nog inte efter kylan heller ;P

2008-09-21 @ 23:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0