Goday mate!

Hej gott folk! Nej jag vågar inte riktigt pusta ut ännu, allt är inte helt bokat o klart. Jag sitter inte med en biljett i handen.. Men jag har fått jobbet och drar till Brisbane Australien om 2,3 veckor!!!!!! 1 october är min första jobbar dag. Det är helt sjukt och mitt huvud snurrar. Vill bara få allt fixat, ha en hejdå fest med mina fina vänner o sätta mig på planet! Hihihi. Det är ett au pair jobb hos en singel mamma med en dotter på 2,5 år. :) Dom bor i villa (lyx typ, as stor o häftig! Fick se bild.) Hon verkar hur trevlig, härlig och lättsam som helst och samtidigt seriös och nogrann att det ska bli bra från både hennes och mitt håll. Dom har städare så där behöver jag inte bli utnyttjad. Det är att ta hand om barnen som ska vara huvudgrejen i ett au pair jobb. Hon har berättat om släcktingar hon har i min ålder som säkert vill visa mig runt. Jag får följa med på utflykter till hennes kompisar, släcktingar vid beach houses och liknande om jag vill. Just där jag kommer bo finns stränder men inte dom där "riktiga" som man tänker på när de gäller Austarlien. Så då får man åka iväg nån timme. Hon har haft 4 au pairer så jag känner mig trygg på den punkten att hon verkligen vet vad det handlar om. Den som åker hem nu när jag kommer gör de för att plugga på universitet. Alltså inte för att fly fältet ;P Haha. Det är mer tropiskt klimat än i södra Australien där Melbourne och Sidney ligger. Just nu "börjar" det bli varmt, 25 grader.... Deras vinter är slut och våren har börjat. Över jul är det högsommar. Det är hög luftfuktighet tror jag så jag kommer väl vara ett krullhår hela tiden. Jag får bra veckolön och bor, äter ju gratis. Jag ska antagligen åka förbi min brorsa i Abu Dhabi på vägen dit. I så fall är ena stoppet London oxå dit min kusse My precis flyttat, skulle ju vara klock om jag lyckas pricka in en date med henne med! Fast antagligen blir de bara ett snabbt byte då man inte ens lämnar flygplatsen. Jag är så jävla glad!!!!!! Fan vad jag är värd de här nu!!!!! Att det äntligen händer efter detta år av förvirring, depp, ensamhet skit. Idag regnar de är kallt och grått och sommaren känns så avlägsen och var alldeles för kort som vanligt. Shit jag skulle aldrig stå ut med en depp period till här just nu! Det känns så bra att jag inte kan förklara! Händer det. Jag måste nypa mig i armen. Jag kommer bada i turkost vatten, palmer, snorkla, surfa, träffa massa nytt härligt folk, leva aussi livet, vara i värme o sol varje dag, lära känna en ny kultur, bli grym på engelska..... alltså jag fattar inte!!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D <3<3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter ashärligt du =)

Vad gör hon i London förresten ?

2008-09-09 @ 23:07:23
URL: http://ringadingdong.blogg.se/
Postat av: julietta

Hon bor med nått gäng i en lägenhet och jobbar på en klädaffär sist jag hörde från henne. men sånt där kan ju ändras =P hihi

2008-09-10 @ 13:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0