Im here!

Äntligen framme! Jag är i paradiset. Det ser ut som i en film här, typ Lords of dogtown. Californien är nog väldigt likt. Först var jag rädd som en hare på flyget o hade ont i magen för att jag kände hur extremt långt borta jag var på väg utan att känna någon och lämna alla hemma. De var läskigt i Singapore (var bara inne på flygplatsen) och läskigt på flyget när jag fick en lapp där man skulle svara på massa kompicerade frågor om man hade skor eller något med sig i packningen som hade jord på sig o sånna knäppa saker. Dom är ju kända för sin hälsa så det är något med att inte ta in smittor i landet. Så jag var as orolig över att jag inte skulle känna mig hemma här miljoner mil hemifrån. Sen klev jag av flyget och blev typ inkastad i en trygg famn. Det är verkligen en helt annan atmosvär här. Märkte det redan på flyplatsen. Folk har verkligen världens enklaste sätt att vara. Går inte riktigt att beskriva måste upplevas. Det var hur enkelt som helst att prata med folk trots att jag inte är helt haj på engelskan. Dom har en as charmig dialekt som låter typ som brittiska med en tuch av texas. Tror jag redan berättat de. Att dom kör på vänster sida av vägen och jag sitter på "körar sidan" är helt galet jag trodde vi skulle krocka ett antal gånger. Sen har de vart helt surealistiskt att åka till den här schyssta villan knacka på dörren och plötsligt bo här med en as skön familj. Eller de är ju bara en mamma och hennes underbara kidd med världens största ögon och världens ljusaste röst, men ikväll hade vi middag för au pairen som lämnar imorrn så hennes syster och syster döttrar var här med. Dom har världens mest avslappnade stil och är hettsiga som Förströms släckten typ värre och kör råa skämt och skäms verkligen inte för nått. Helt galet jag försökte bara hänga med vad dom säger. Idag körde vi runt i Nundah, förorten till Brisbane som jag bor i. Så coolt. Beach houses längs hela vägarna, glittrande vatten, solen högt på himmlen och pelikaner på lyktstolparna ute vid havet. Var o hälsade på Jan´s pappa och han var trevlig, de första jag tänkte på när jag såg honom var dom där varelserna i "the hichhikers guide to the galaxy" som läser den värsta poesin i världen och är känslokalla hahaha ursäkta men jag kunde inte unvika att tänka på dom hela tiden! De var utseende mässigt alltså... Fy fan vad bra att hon inte kan svenska! (jag menar inge illa haha) Sen gick jag o Jamime på en liten upptäcksfärd för o lära känna varandra lite. Vi kollade på papergojor och "nemo" fiskar. Hon gillar mig redan fett mycke haha. Imorrn ska jag leka med henne o hennes kusin Emely som är 22 år så de ska bli kul. Hon ska visa mig lite hur en dag går till. Dom har inga lås på sina dörrar till badrum o toalett. Har inte frågat om de utan har prickat in när dom är på nedre våningen o sånt men de är lite skummt. Jag känner mig redan helt avlsppnad med mamman som tog mig på en shopping idag så jag skulle få välja mat jag gillar. Hon ville köpa mycke godis, chips o läsk till mig som jag typ aldrig äter så jag tog lite för o vara snäll haha så nu får jag svulla! Är trött som fan vaknade 4 imorse pigg o kunde inte somna om. Det är helt ljust vid typ halv 7. Nu ska jag sussa o berättar mer sen när min hjärna funkar lite bättre. Men här är det underbart iaf! <3
Tydligen finns de delfiner typ överallt här i vattnet. Finns öar man kan åka ut o mata dom på. Typ som att gå o plocka bär i skogen...

Kommentarer
Postat av: Lina snigeln

oooh vad mysigt att höra att allt är bra!! jag ser framemot att höra om alla dina äventyr :D:D och JAG SKITER I OM DIN KAMERA ÄR DÅLIG!! ta kort iaf! haha kram kram SNIGEL KRAM FFS

2008-09-30 @ 18:15:33
URL: http://lintuss.blogg.se/
Postat av: Elisa

Haha eller hur jag håller med Lina, ta massor med kort vi vill ju se :D <3

2008-10-01 @ 12:48:08
Postat av: Mamma/dotter? haha

Serri orka bry sig om sin kamera är dålig eller inte, vi vill ju se! ;) haha.

Verkar hur mysigt som helst där, man är ju inte ett dugg avis =P

puspuss

2008-10-01 @ 16:28:05
Postat av: Annasofia

låter rätt så hyfsat det där.. om man säger så..

2008-10-01 @ 18:18:54
Postat av: julietta

haha jajaja klart jag ska ta kort, snackade om att jag inte pallade i abu :P när jonathan inte ville vara ute när du var ljust typ haha. fixar de snarast!

2008-10-01 @ 22:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0