The sun is shining.

Idag har jag o the kidd målat o hängt upp konsten på tvättlinan. Lekt i hennes pool och duschat nemo. Haft disco. Jag har rast och smygäter deras godis. Ska bara stanna här några veckor tills jag fått ett cafe jobb eller nått liknande och bo på backpacker ställe tills jag hittar lägenhet att dela med folk. Jag känner att jag vill vara mer självständig komma och gå som jag vill och jobba med nått annat än barn med en lön så att jag har möjlighet att hitta på saker i detta land. Har grubblat så mycke och har haft ångest för att jag har för stor press på mig själv att plötsligt bara för att jag är här så ska allt lösa sig o vara perfekt från början... De är ju orimligt. Så jag softar till mig o tar en dag i taget. Letade lite jobb igår och får komma på arbetsintervju på fredag. Sen gick jag till "fake" stranden i city o låg o myste med en tidning. Hade träff med en svensk tjej oxå som jag käka lunch med. Hon ska tyvärr åka hem om en vecka dock. Grannen i "the old house" brevid spelar live reagge nere i källaren nästan varje dag under mina raster. (alltså när Jamime sover). Och väggarna här är ju obefintliga så låter som om han stod o sjöng i samma rum. Underbart! Folk här tycker att min engelska är bra och jag blir förvånad. Tränar hela tiden på aussie accenten haha. Caaaaaa (car) Paaaaa (Park). Den är grym. Dom har typ inga bra tv program, inga kända bra filmer, musiken är typ rock o acdc. Allt kommer utifrån. Usa. Så letar fortfarande efter det här landets själ. Måste komma ut på landet och liknande till dom riktiga bönderna.
En sak jag tycker är ball är djuren man ser överallt. Ödlorna som slingrar vid vägkanten när man går hem på kvällen, the crazy birds som attakerar en genom att sikta på huvet med näbben - dom häckar o är galna alla varnar mig för dom, feeeeta spindlar som sitter på träden när man kommer ut på morgonen, nån grå grej med stora ögon som jag inte vet vad de heter men såg smita under ett staket häromdan, pelikaner på lykstolpar. Har dock inte träffat delfinerna och känguruna ännu.
På lördag åker vi på en liten semester till Mooloolaba vid beachen. Jag tänker softa, bli brun, köpa strand klänningar och fota.
Nu ska jag hoppa hopprep tills ungen vaknar. Måste börja träna igen jag får snart ölmage haha!

Kommentarer
Postat av: sonja förström

det e Aboriginerna du ska komma i kontakt med för aus.själ.

tänk på att kolla skor o kläder innan du tar dem på dej ( skorpioner älskar mörka varma platser)

2008-10-15 @ 11:42:29
Postat av: julietta

ja aborginerna kan man väl räkna på en hand typ här så inte de lättaste att få tag på precis.. okej tack för tipset :P

2008-10-15 @ 14:15:31
Postat av: Lina

heej din sötfis!! vad skönt att höra att du har det toppen, och som alltid klara du dig för eller senare och gör det du vill! det är bara köra på! låt inget stå ivägen för vad du vill göra! tänk bara på att ibland kan man låta vissa saker få ta lite tid för att man ska kunna komma dit man vill ;D såstressa inte! DU HAR HELA LIVET PÅ DIG!!!



puss och klem snigelslem!

2008-10-15 @ 19:40:52
Postat av: julietta

tack lina de betyder så mycke erat stöd hemifrån när jag är rädd som en hare :) du är bäst!!!! om ett år kör vi tågluff i indien tycker jag ;P <3<3<3

2008-10-16 @ 05:16:29
Postat av: Annasofia

du verkar rastlös?...

lev i nuet, du är i australien,

som du drömt om i evigheter! =)

2008-10-16 @ 19:34:27
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: julietta

ja jag var rastlos for jag kande att jag ar i landet jag langtat efter sa lange och kunde inte ens leva ut for att jag kande mig sa instangd dar i de traliga huset med dom o en unge som inte lyssnade pa mig o var helt galen hehe. men nu ar jag lugn som en filbuke nar jag trivs dar jag bor och med jobbet o sociala livet! hihi

2008-11-02 @ 11:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0