Uppdatering fran andra sidan jorden:

Jag jobbar pa ett hamburger stalle 10 min med buss fran ett enormt hus med pool som jag bor i numera med svenska Jamie, hans pappa och 5 andra ungdomar i 20ars aldern. Det ar grymt! Jag vaknar pa morgonen av hastar 3 meter utnfor mitt fonster som gar o boker i marken. Pa natterna hor man koalor som later som grisar ungefar. Det bor en har typ 20 meter utanfor huset i "skogen" men dom ar farliga och kan knippsa av en armen om dom har en kidd. Haha. Just nu sitter jag i bikini, flagnig och seg sen igar. Vi var ute ett stor gang, folket i huset o deras vanner o firade Broke som fyllde ar. Traffade oxa svenska tjejen Anna som har bott i Brisbane for ett halvar sen och nu precis kommit tillbaka. Hon ar as harlig o har rolig humor sa jag garvar hela tiden. Killarna ar ivag o koper halloween utkladnings klader ikvall blire 50 pers i den har lyan o party party! Jag ska typ ha spindel nat i haret o en svart klanning, har inte rad att kopa natt ballt. Men pa mandag far jag min forsta lon! Hihi.

Alla ar sa lattsamma, naturliga, trevliga och livsnjutare har. Stannar med bilen vid vagkanten nar jag ser borta ut och en kille betalde min bussresa nar en sur buss chaffor (ja tydligen finns dom har oxa haha) inte hade nan vaxel pa min 50 dollar lapp. (ca 250 kr) Jag har traffar sa mycke harligt folk o fatt sa mycke inspiration! Idag borjade jag fota men kameran dog. Lovar att jag ska borja ta kort pa de har underbara stallet sa far ni se vad jag pratar om!

Har dunkar dom Kings Leon - sex on fire overallt. Lyssna! Jag haller inte alls reda pa vad som hander dar hemma i svea rike o de ar ganska skont. Traffade en surf kille igar som ska lara mig surfa! Eller iaf forsoka :P Var uppe i Mooloolaba med mils langa vita strander, stora vagor och oandligt hav. Verkligen paradiset, sanna stallen jag ska aka till nar jag sparat ihop lite pengar i nan manad. Har inte gjort sa balla natur grejer an, har mest var i Brisbane som ar valdigt vackert men bara stor stad. Sky skrapor och en massa asiater haha. Iaf sa var jag pa en BBQ pa stranden med en US kille o hans kompisar fran flera olika hall i varlden. Jag at kanguru (!) och traffade en tjej som hade surf kompisar som tydligen alskar att lara ut oxa, wiihii snart ska jag glida pa gliddrande vagor! (maste bara ha money money) Vi hade super roliga fester i deras student omrade dar dom bor. Traffade danska Lars som sa att danskar alskar nar svenska tjejer svar (curse) haha och spelade storda ol spel. Sag kangurus for forsta gangen i mitt liv pa grasmattan utanfor deras Uni, en baby som satt i mammans pung as liten o hangde ut med fotterna! Nar mannan bojde sig fram o at gras sa nadde kidden till marken o mumsade oxa! Underbart!

 En annan harlig person som ar vard att namnas ar US Michael o hans brorsa. Han borjade prata med mig pa subway och han kom till aussie en dag efter mig! Dom bor i ett litet beach house pa Sout Bank som ar mitt favorit omrade i Brisbane, mest layd back, typ mer som Sodermalm i stockholm fast bara villor och inga lagenheter eller hoghus. Dom bjod pa middagar och vi satt o dunka skrattretande Americansk hiphop. En kvall foljde jag med pa en fodelsedags fest o traffade Amir som ar typ arab, svensk och aussie eller natt o vi ska aka till IKEA nandag o kopa sill och marabou choklad haha! De ar sa konstigt att jag saknar sill sa javla mycke jag har vart sugen pa de typ varje dag i en vecka. Man saknar sant man inte trodde man skulle sakna. Jag o Michael gick upp till typ den hogsta toppen pa Sout Bank och tittade ut pa hela lysande natt Brisbane. Sa haftigt! Pa kvallarna hoppar det (ska kolla upp namnet pa dom sma krabaterna) i deras palmer som ser ut som stora rattor blandat med ekorre, grisnasa och stora ogon hahaha men dom ar jatte sota och kommer nara o nastan nosar pa en. Vi matade hans spindel Billy med flugor ute i tradgarden och drack frukt smooties.
Han fragade mig vad jag tycker mest om med Brisbane o jag tankte lange. Sen kom jag pa att de ar backarna (lite som san fransico kanske) overallt och all konst. De ar jatte fina grafitti och vagg malningar overallt pa alla "graa trista vaggar" pa tag stationerna och murarna langs vagarna. Just nu blommar det stora lila trad overallt som lukaar sa gott oxa. Det ar svart att inte lee i de har landet!

Take care alla dar hemma! Snart kommer foton... <3

Kommentarer
Postat av: lina

vad skönt att höra av dig igen!! det låter som du har grymt härligt!! men jag saknar dig >_< usch usch!!



och tacl för att du tyckte jag var snygg på bildis ;D rawr baby!



hälsa delfinerna från mig! kram kraaaam <3 okej en puss också!

2008-11-01 @ 14:45:23
Postat av: Annasofia

stackars kängru som du krubbade!!

2008-11-01 @ 22:15:37
Postat av: Annasofia

ps. är det nåt mellan dig och micke eller? ;)

2008-11-01 @ 22:16:20
Postat av: Anonym

yes baby! kul att jag ar saknad de varmer varje gang ni sager de :) <3



haha fast de ar ju inte varre an att vi kakar kossor o grisar i sverige. de var valdigt gott faktiskt!



na de ar de inte, "micke" haha getta till bali och han vet inte om han ska tillbaka till brisbane men om han ska sa ska han hora av sig :P

2008-11-02 @ 11:18:32
Postat av: Annasofia

jag äter inte kossor och grisar. jag tycker synd om dem med. =)



roligast i dina inlägg är alla djur, lemur heter förresten den du inte visste namnet på, låter det som..

2008-11-03 @ 14:15:09
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0