Hi how are you man.

Jobbet: Jag viker servetter, torkar av brickor och serverar kunder, standigt med en 17 aring i ryggen som vill komma in o trycka pa knapparna pa min apparat och saga alla fel jag gor. De ar segt o jag tittar pa klockan redan 10 min efter att jag borjat. Chefen ar en surpuppa och lonen kommer inte ens in pa ratt dag som dom lovat. Men kunderna ar alltid trevliga fragar vart jag kommer ifran och idag sa en kille att han tyckte jag gjorde ett bra jobb nar jag stressade runt. Iaf sa har jag fatt jobbet pa jucie baren!!!! (mitt emot... hahaha) Ska ha ett till snack med chefen dar imorrn pa min lediga dag. Hon ar jatte snall o schysst o verkar vara sa man om sina anstallda. Stallet heter Boost Jucie bar och ar en kedja som finns har overallt. Dom jobbar i hotpants och har alltid pa hog musik. Bara massa unga. Dar kommer jag fa hogre lon oxa. Kanns ju lite dumt att byta jobb till de pa andra sidan lixom, nu nar jag kanner personalen dar o sant men de ar ju ratt sugit sa far mindre daligt samvete for varje dag. Kan ju saga att de ar pga av lonen till tjejerna som jag gillar :P Kan ju inte tanka pa dom maste ju tanka pa att tjana konsing nu.

Vadret: De ar nagra soliga stekheta molnfria dagar varje vecka. Men mycke regn o stormar oxa for att de vaxlar fran vinter till sommar. For nan vecka sen var de en as haftig storm mitt i natten. Hela huset har vaknade av varsta braken de lat som varldens krig utanfor! De smallde o dundra o hela mitt rum lystes upp av blixtarna. Har aldrig vart med om liknande ovader i svea rike! Hoppas pa fint vader imorrn, da ska jag dra till stranden i stan o fa lite farg over min fjallande kropp haha.

Roligheter: Var pa bio med au pair tjej ganget som utokats med 2 pers fran us och canada. Vi sag "Rocknrolla" som ar gjord av samma regisor som "Lock stock and two smoking barolls" och "Snatch". Med andra ord as snygg, grymma skadisar, rolig och en miljon olika ihopvavada historier och den gick jatte fort fram... Sa jag fattar typ inte poangen alls nar jag fick koncentrera mig sa mycke pa all engelska sa jag fick ont i huvet. Blev lite tjurig nar tjejen brevids fotter stank skit sa jag fick sitta med nasan i vadret sa jag fick ont i nacken. Nar jag var pavag hem insag jag att de var mina skabbiga hamburger klader i vaskan som stank... O dar hade jag suttit o vart pissed for att jag inte fattade allt i den aaas bra (haha ja de var den faktiskt anda) filmen och skickat sura blickar mot stackarn till vanster om mig.
Harom dan nar Jamie oppnade diskmaskinen sa hoppade hela undre korgen ur och gled typ en meter pa golvet o stannade tvart. O alla bara stod o glodde. Jag typ garvade ihjal mig o dom fattade inte min humor. (Jag VET att ni dar hemma fattar precis vad som var sa javla kul!....? haha)

Imorrn ska jag shoppa! Forsta gangen sen jag kom hit typ. Ska kopa sandaler, en svart klanning jag tittat pa och forhoppningsvis natt linne och shorts. Hihihi jag ska bli lika fin som alla i de har landet :) De typiska australienska utseendet ar svart har, eller iaf valdigt morkt, ljus hy och fraknar. Sa himla sott och inte alls som man tanker sig solbranda med solblekt har. De maste vara alla turister hehe. Alla ungdomar, fjortisar kor Asiat stilen med spret frillor i svart och rott o sant. ALLA. Och dom ar kaxiga nar dom kommer o bestaller "hunger buster" pa mitt jobb oxa. Alla ska ha samma sak o tar de 2 sek for lang tid sa ska dom sucka o kaxa. Shit jag kanner mig gamal, de var inte ens lange sen jag var san o nu star jag dar som en svamp o tanker "ojojoj har dom inge battre for sig an att hanga i den har javla malen efter skolan".... ;P

Kommentarer
Postat av: Annasofia

Du är inte gammal.. jag är gammal.. min första tanke angående ditt nya jobb var: "vilken mardröm!" (hotpants och hög musik)

2008-11-12 @ 18:55:54
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: Annasofia

Ps. ÅRETS HÄNDELSE!!!!

Sitter på ett fik vid fönstret och planerar årets julfirande med farsan i telefon. utanför går L.B. förbi och kollar mig rakt in i ögonen en lång stund. B-hagen, Lasse B, the man, the myth, the legend. The one and fucking only!! Jag berättar för farsan att Lars just nu fixerar min blick och farsan blir exalterad: "Spring ut och ta hans autograf, berätta om Lasse-altaret!!" Jag tvekar en sekund för länge, en vagn kommer, L ser förvirrad ut och bestämmer sig sen för att kliva på. Fanskapens djävuklskap att jag fegade ur, Lasse I love you!!!!

2008-11-12 @ 19:00:37
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: julietta

Lasse my maaaaan!!!! Kom ihag altaret i ar aven om jag inte kan vara dar. Far be har fran andra sidan jorden, vand mot Lasse. Vi gjorde ett forra aret med va? Maste ju halla i tradtionen!! Har du inte bandet sa ga ut o kop!!!

Ja mitt dromjobb just nu skulle vara typ pa ett cafe i ett jatte mysigt natur omrade med utomhus servering o mysiga gaster,men dom flesta vill att man ska ha lite erfarenhet sa de blir perfekt o fixa har. De ar inne i ett kopcenter oxa sa far inte se solen pa hela dan, men far sta ut lite sa jag fixar lite kosing sa jag o maria kan bege oss vidare innan jul o nyar! hihi

2008-11-15 @ 02:53:16
Postat av: syster

jag och martin såg det är jul på vinyl på en loppis, men köpte den inte.. jag vet inte vad som föll i oss, nu har jag gjort bort mig två gånger när det kommer till lasse, och jag skäms för att berätta det. snälla döda mig ej, jag lovar att offra till lasse fem gånger om dagen hädanefter, som straff för mina synder.

2008-11-17 @ 19:22:52
Postat av: julietta

ojojoj de blir till att be rejalt nu sofia!!! kanske darfor lasse gav dig onda ogat nar han sag dig pa cafeet... vi maste ju klattra hogre i var tro, offra mer och agna vara liv at knirre knarr och julgransbarr. oj hjalp helt seriost nu borjar jag nastan grata! hahahaah inte over lasse, men fick varldens nostalgi kansla over sverige och barndoms jular. jag alskar sverige, de har jag insett har pa andra siden. men vill for den skulle inte hem :) du maste ju hinna ner o se mig glida pa vagor som ett proffs (...hahaha) innan jag lamnar detta underbara land! <3

2008-11-18 @ 06:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0