Kombaja-majå kombajaa.

Tittade precis på en film som jag fick en jätte soft känsla av. Fares Fares road movie "Kill your darlings". Svensk-americansk. Den var riktigt snygg och häftig. Spännande mystiskt manus. Nästan lite David Lynch känsla på något sätt. Blev verkligen impad. På något dumt sätt så hade jag lägre tankar om den för att regisören är svenskt. Bra dumt. Tittade oxå på "Hata göteborg". Härlig rulle. Tycker om att den kändes så b.
Jag vill vara bakom kulisserna. Se regisörens lysande ögon och hettsiga kroppspråk, skådespelarna live, stämningen, alla som jobbar och sliter, perfektion, omtagning och roliga missar. Fascineras av den världen. Skulle verkligen vilja jobba med något inom film branshen. Eller bara dra ihop ett gäng och göra en halvseriös nogrannt genomtänkt rulle där alla verkligen är kreativa, ambitösa och vill skapa något. Sen är det oviktigt vad det egentligen blir av det. Jag älskar att drömma mig in i en overklig verklighet där allting är möjligt. En annan dimension av livet.
Varför jag är så djup beror nog på mina och Marias hyllningar till gudarna ikväll. Hahaha! Det började med att jag provade Marias sommarklänning och hon sa att hon tycker att jag har ett hippi utseende i ansiktet.. Då började det rotas fram hippi prylar och blev maskerad. Men vi liknade mera sigenare/siare tillslut. Tog med oss guran ut på balkongen tände ljus och flummade loss sådär som bara vi kan. Det är så kul när man känner den där speciella vänskapen som visar sig precis vid sånna här tillfällen. Innan hade Maria lagat värdens godaste käk. Taco bröd med ost, kyckling i marinad, roukola sallad ner i stekpannan och med ett hemligt recept vitlökssås till! Mmm hon är inte bara servitris utan även kock. Till efterätt blev det kiwi,banan,glass och varma mosade hallon till. Hit får man komma och lyxa, hemma är jag mer lat. På tal om flumm med kompisar - Sofia mitt minne av dig och Linda när jag var typ 5 barre och ni runt 14 när ni ligger på golvet, skriker att ni ser rosa elefanter, låtsas hetts knarkar och headbangar sitter fortfarande kvar på min näthinna! Jag har lärt mig av dom bästa... ;P
Nu ska jag sussa snart. Imorgon blir det shopping och jag ser så fram emot det! Ska köpa allt som jag behövt så länge nu men inte haft någon inspiration till att handla. Säkert solen som väckt mig till liv. På dagis går det bra, vi är ute hela dagarna, äter oftast ute oxå. Barnen är underbara tror verkligen på de där frihet under ansvar. Dom tar verkligen ansvar och hittils har jag inte stött på någon större konflikt med kiddsen eller trots av det grövre slaget som jag gjort på alla andra ställen. Jo visst det kommer nog det oxå men jag gillar verkligen pedagogiken och personalen där!
Slutklämmen i detta inlägg: Det är sant som du säger.. jag ska lära mig att släppa saker. Nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad glad jag blir =)
/jag

2008-05-05 @ 17:39:39
Postat av: julietta

jag var säker på att de var maria som skrev de där men de är tydligen inte hon. då gissar jag på sofia? eller så är de mamma som tror att DU är hon.. men de är de inte för de är christoffer jag menar. är de han kanske? haha

2008-07-05 @ 22:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0