Försten till stekpannan är ett stekt fläsk!

Det är grått men ganska varmt.
Jag har ont i halsen och har någon grad över min normala kroppstemperatur.
Jag känner mig lugn och lite förväntansfull.
Idag är sista gången på min streetdance lektion. Jag kan inte vara där, vi ska köra hype och jag skulle svimma om jag försökte det i detta tillstånd. Men jag har ingen lust att deppa förde.
Om 2 veckor kommer min arab bror hem till detta avlånga köttbullsätande lagom landet, min kusse springer ut i friheten och jag ser fram emot att stå och njuta av känslan, detta år i bakgrunden. Då börjar sommaren på riktigt när en skolavslutning betats av, nattdopp i iskallt vatten och myggorna börjar störa ens nattsömn. Jag känner mig så mycket lugnare och mer till freds i mig själv och mitt liv jämfört med för bara någon månad sen. Jag ser framemot den här sommaren och hösten utan något vidare prestationskrav. Nu känner jag äntligen den där frihetskänslan att jag kan göra vad jag vill med mitt liv! Jag ska njuta av svensk sommar, sitta på reggae cafeet vid skanstull, åka ut med båt i skärgården, bara softa och jag känner inte ens att jag vill steka särskillt hettsigt (!). Jag har blivit livrädd för att bränna mig och det ser jag som något väldigt bra. Sen vet jag att sommaren inte tar slut bara för att det blir höst här i sverige. För mig ska den fortsätta i något annat hörn i världen. Så länge jag vill, i princip.
Nu ska jag gå och köpa naturgodis, mina favoriter är dom där vita yogurt klumparna med knaster i, chilinötter och Myrnas "favvos" dom gröna wazabinötterna..! Mmm :) Jag har inte mycket pengar men på fredag kommer lite klirr i kassan igen. Jag har köpt underbara kläder från second hand affären beyond retro som kommer upp på bild snart, för jag har nämligen beställt internet nu! Hihi. Snart får jag andra säsongen av Heroes som allas kära Erko ska fixa till mig och i helgen ska jag bege mig till konstfacks vårutställning (tror den heter så den där jätte stora med massa nybörjar konstnärer) så är nån sugen så haka gärna på. 
Nu ler jag mot världen.
Ska hem och titta klart på "the planet" som jag hyrt från bibblan. Ojoj vår underbara lilla jord. Vi måste ta vara på den varje dag och pussa den extra mycket. Kom ihåg det!!

Peace <3

Kommentarer
Postat av: sojjan

du skriver så rakt på.. känns som du finns här intill

2008-05-21 @ 22:19:15
Postat av: Annasofia

reggae-caféet?! fa-aan va avis jag blir, måste komma upp!...
jag har också blivit livrädd för att bränna mig, skitbra ju, håller med! vi har nog mognat som morsan skulle sagt, eller vad tror du? intressant bara att vi gjorde det samtidigt fast du är nästan tio år yngre... men ok, du röker iaf - ditt äckel! ;)
youghurtklumparna är mina favoriter också! vi tycker samma om det mesta, tjoho!..

2008-05-24 @ 10:28:31
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: julietta

ja de är fett najs! (hör min stockholmska din jävla göteborgare!) de ligger längs vattnet vid skanstull. liten kiosk där de jobbar softa typer, hög musik, hängmattor i träden vid vattnet och man får låna filtar att sitta i gräset på. har aldrig varit där, men maria blev frälst förra året när hon hittade de av en slump.
och du HAR rökt ditt hälsofreak! ;P jag fick faktiskt namnet fröken grön eller va de var, alla tycker att jag jämt tjatar om nyttigheter så jag kan ta de.. att jag röker. haha okej jag ska sluta snart :)
överkastet är ju den brunblommiga filten som har gömts i påslakan hemma hos oss i alla år ju!!

2008-05-24 @ 19:51:16
Postat av: Annasofia

shiiit va najs, den borde jag snott med mig för länge sen! själv har jag den där brun-orangea filten hos mig som hängt med därhemma i alla år, du vet?.. bajsbrunt är fan det nya svarta!!

2008-05-24 @ 23:06:24
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0