Helst vill jag bara köpa chips för alla mina pengar och klippa sönder mina kläder.

Jag är så trött på gulliga saker.
Snuttigull namn på allt, "ååååå vad söööööt" säger Julia om allt på bildlektionerna.
Gull gull plutt mys.
Å jag är så snäll mot allt och alla jag vill rädda hela världen och vi ska ha det så mysigt!
Julia är glad och fnittrig och tar antingen allt oseriöst eller alldeles för seriöst.
"Nej nej nej jag vill inte se ut som alla andra, jag vill inte ta likadana foton som alla andra och rita likadana bilder som alla andra!" "Jag vill vara speciell." Shit. Jag krånglar till precis allt heeeela tiden och har ångest över skit saker. Jag vägrar fatta att det är det enkla som gör det bra oftast. Allt blir skit för att jag försöker för mycket hela jävla tiden. Och sen när det inte går min väg så sätter jag mig ner och surar och ska inte göra ett skit. Helst vill jag bara köpa chips för alla mina pengar, vara uppe hela natten och sitta och klippa sönder alla mina kläder och sen inte gå till jobbet nästa dag. Bara för att vara martyrisk och protestera mot allt.
Jag tänker hela tiden att allt jag gör måste vara såååå meningsfullt. Det måste skrivas en bok om mig efter min död. Om mitt häftiga liv och blabläääääbalababnasn. Jag kan inte leva upp till mina egna krav och tur är väl de.
Jag hatar att det känns som att jag utvecklas så jävla sakta. Som att allt flera av mina kompisar förstod för läääänge sen kommer jag underfund med nu.
Men okej så här är det.
Jag sitter inte fast och allt är inte skit. Men jag behöver ett utbrott nu och skriva ner allt för att komma ur mitt egna lilla fack där jag placerat mig själv där jag inte har någon som helst lust att vara mer. Fy faaaaaaaaan vad allt ska bli enkelt nu!!!!!!! Jag är så trött på min hjärna. Vill någon byta en stund så jag får softa lite.
Okej nu känns det bättre.
Snart är det sommar och år 2007 finns inte mer och kommer aldrig komma tillbaka! Det är det jobbigaste året jag någonsin varit med om, men säkert ett av dom mest positiva oxå som gjort att jag kommit fram till allt jag kommit fram till.
Halleluja.
Jag tror jag ska ta en cigg nu. En ciggarett som är så faaaaarligt! Jag gör det bara för att känna mig filmisk och cool såklart. Fattar ni väl. Hejdå.

image23

Kommentarer
Postat av: Cornelia

shitt vad jag känner igen mig, väldigt skönt att få läsa att någon annan också tänker samma

2008-03-22 @ 22:02:34
URL: http://kolila.blogg.se
Postat av: Julietta

vad skönt för mig att veta att andra tänker samma oxå :) så mycke prestations ångest vad gäller allt nuförtiden känns de som. allt ska ju vara så extremt. gäller att försöka strunta i hur allt "ska vara" och lita på att köra sitt eget race men de är ju inte alltid så lätt somsagt.

2008-03-24 @ 16:20:17
Postat av: Sandra

men juuuuuuuuliiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! varför bloggar du inte oftare?? och varför festar inte vi tillsammans oftare?? FÖR I FITTAN! ;)

2008-03-27 @ 18:10:29
Postat av: Jennie

Tare chill pull så du lever tills imorrn =)
Håller med sandra fan.. vi måste fan festa snart igen.. eller JAAAA ännu bättre, ta den där tjej middagen igen :D
O ja jag ahr en blogg med o skulle inte sitta fel med kommentarer ;) puss

2008-03-27 @ 22:06:05
URL: http://jenniefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0