Den som tror sig veta allt vet ingenting.

Kunskap. Ja jag blir lycklig. Varje gång jag läser, ser eller hör något intressant så undrar jag varför jag inte suger åt mig mer kunskap oftare. Tittar på mer bra programm, går på föreläsningar, läser mer, lyssnar på mer musik. Ja jag sitter här nu, ganska uttråkad som sagt och fast som ett segt tuggummi under dojjan. Förvirrad och desperat efter en framtid. Men jag kan inte annat än att göra det bästa av nuet. Jag försöker att tänka att allt som händer har en mening. Fast samtidigt tycker jag inte om den tanken för det låter som att man kan strunta och ignorera allt då och bara köra på, vilket inte utvecklar eller driver en särskillt mycket. Menmen det var inte det jag skulle skriva om. Jag skulle skriva om all underbar kunskap som finns där ute. Så mycket som jag inte vet något om. Mina ögon glittrar varje gång jag tittar på ett programm på svt <3 Idag såg jag ett tal av Fredrik Hären, valt till årets talare 06-07. Sumering av programmet: "Fredrik Härén, författare och entreprenör, talar om kreativitet och kunskap. Vad är det som händer i världen och varför är det så viktigt att förstå? Fredrik Härén, som nyligen flyttat från Kina till Singapore, blev årets talare 2006/2007. Med en blandning av oro och optimism betraktar han Sverige som ett allmänbildat land med brist på helhetsbildning." Det var häftigt intressant sorligt och skrämmande. Precis i min smak. Kolla på svts web tv. Fick mig att vilja söka in till en utbildning i typ världs politik redan till hösten! Fast jag vet att den tiden inte är inne för mig än. Jag måste få stimulans av mitt enorma behov av nya kontakter, ny miljö och natur först. Alltså resa. Jag är helt inne på buddishmens budskap har varit det ända sen barnsben då mamma "hjärntvättade" en och jag har bara blivit mer insatt och involverad sen dess. Där har man förstått hur extremt viktig kontakten med naturen är för oss varelser. Jag känner varje dag här i betongdjungeln hur jag längtar ut i en sommar doftande granskog. Eller en mystisk regnskog full av läten... hihi. Känner nu att jag inte ska hettsa dom där tre dagarna mellan att mitt dagis jobb är slut och peace and love festivalen kör igång, med att hetts söka jobb. Nej jag ska faktiskt unna mig semester uppe i vrångkärn, en av stoffes sommar ställen, där det inte bor en kotte på mils avstånd och är upp mot 30 grader i vattnet.. kanske mer nu. (!) Jag vill lära mig att njuta av nuet för det är ju trots allt livet. Annars planerar man sig bara in i döden. Jag ska släppa hösten nu. Den kommer och den kommer vara grym vad jag än bestämmer mig för att göra, nu är det sommar jag har två veckor kvar med mina underbara kidds och jag har en massa tid att titta på svts web tv programm...



Jag tog mig friheten att snatta denna bild från min syrra och redigera den lite i ps. Tycker den var underbar som den var men ville prova med den här färgskalan för jag tycker den påminner i känsla om Sally Manns foton som brukar gå i just bruna, sepia toner. (min favvo som ni säkert redan förstått.) Min underbara syster som inspirerar så mycket! <3

Kommentarer
Postat av: Annasofia

=D

2009-04-12 @ 22:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0