Be careful what you wish fore..

Idag är jag tom.
Om två veckor är mitt dagis vick slut. Jag har inget nytt jobb än. I helgen var det myrsloken nr one´s student vilket var soligt, glatt och nostalgiskt. Men sen fick jag en jobbig stressig klump i magen. Att jaha, nu går nästa kull nykläckta ungdomar ut i världen och här sitter jag snart arbetslös utan några riktigt hållbara planer för livet. Jag är så trött på denna trisstes och att känna mig dålig. Det känns som att alla andra klarar av att få ihop ett roligt liv med många vänner, roliga jobb plugg och erfarenheter utom jag. Och inte fan vill jag vara martyrisk och negativ heller. Jag försöker intala mig själv hela tiden att vara stark och cool. För bara en månad sen började allt falla på plats. Jag kan inte berätta det här men sen föll allt igen och nu sitter jag här och har förlorat saker som betyder mycket. Shit jag fick den där känslan jag letat efter. Försmaken av det där livet jag vill leva. Fan vad hände. Jag har bra självförtroende. Jag tycker jag har mycket att komma med så att säga. Men varför är allt så svårt? Varför känner jag mig så ensam överallt? Ja jag vet, jag styr själv mitt liv och är orsaken till mitt eget lidande. Men kan man inte få lite hjälp på traven ibland? Måste man klara allt själv?
Det här året har varit bra för mig. Det hade inte varit bra att dra utomlands direkt där på hösten. Jag har kommit fram till så mycket. Men nu orkar jag inget sånt mer ett tag. Nu vill jag bara slappna av och go with the flow. Softa! Jag känner att jag är redo. Jag känner att jag vet hur jag ska hantera saker nu. Vad som är viktigt och hur jag ska se på mig själv och världen för att få ut så mycket som möjligt av mitt lilla liv. Vi lär oss något nytt varje dag och min utvecklig fortsätter i all oändlighet (får man hoppas) men nu vill jag bara ryckas med och få förändring! Jag är inte alls sugen på att rita just nu. Knappt på att dansa förutom på fest. Jag tänker inte tvinga mig själv till nått, jag gör vad jag känner för. Nu är det sommar och underbart väder. Jag vill kunna njuta. Ge mig ett jobb och ge mig tillbaka det där jag förlorade nyss..

Kommentarer
Postat av: Annasofia

ibland får man faktiskt klaga tycker jag,

sådeså, hmpf.

2008-06-11 @ 18:28:43
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: julietta

JAAA! bättre o låta sig själv vara riktigt arg, riktigt arg, riktigt glad ect så lever man mer i känslan och nuet!

2008-06-11 @ 19:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0