onneksi olkoon.

Jag kan inte dikta som min syrra men jag kan beskriva varför mamma är den bästa mamman i världen!
Hon strålar nästan alltid av glädje och ler med sina glittriga smala ögon. Skrattar högt och pratar på om allt mellan himmel och jord. Ställer alltid upp, har alltid tid med ett lyssnande öra. Kommer med sina visdoms ord, ger en stöd när man behöver men säger till när man borde tänka till. Men säger aldrig vad man ska göra, det får man lista ut själv. Bryr sig så otroligt mycket och vill en alltid väl. Sätter alltid sina barn först så hon nästan kan glömma bort sig själv. Hon har stått ut så mycket med sina bortskämda barn. Överöser oss med kärlek. Berättar om hennes spännande resor över jorden och hennes intressanta barndom med 9 syskon. Hon ger en självförtroende och styrka. Lever i sin lilla lägenhet med utsikt över ålands vatten. Står vid fönstret med händerna bakom ryggen och älskar livet (haha ;P). Lagar underbar panerad fisk, afrikans safaripanna, kyckling wok, egna köttbullar och hittar alltid något nytt recept att testa. Förstår inte hur jag klarar mig utan hennes mat nu när jag tänker efter! Tycker om det enkla i livet. Njuter av vardagen och inspirerar en. Trots hennes "hettsiga förströmska" yttre är hon lugnet själv. Därför är hon världens bästa mamma som jag liknar mer för varje dag! :) Jag älskar dig!




Dom här har hon lyckats uppfostra till folk!

Kommentarer
Postat av: sojjan

Blir så rörd när jag läser vad du skrivit. Tack, tusen Tack Schylie, Älskling, Korven, Gurkan etc.etc...

2008-07-05 @ 20:26:24
Postat av: Annasofia

jag började gråta när jag läste detta. skrivet rakt från hjärtat. och vilken fin bild. älskar er alla i min underbara familj!

2008-07-05 @ 20:49:34
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: julietta

å nu börjar ju jag nästan gråta för att ni blir så glada! hihi :D <3

2008-07-05 @ 21:36:48
Postat av: Calle o Kisse

Det var rörande. Vi gråter här på Snickerivägen också.

En otroligt fin beskrivning av modern.

2008-07-10 @ 10:16:16
Postat av: julietta

vad kul att jag lyckades med texten då :) hihi

2008-07-10 @ 20:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0