Var är min elephanttaxidriver som ska ta mig dit jag vill?

Jag måste vara sysselsatt för att klara av vardagen utan jobb.
Idag har jag städat,handlat,lånat böcker på bibblan (världens 100 underverk, en frågesports bok och två barnböcker av Elsa Beskow) fixat om mitt cv,tittat på debatt på svt,vart på kvällsskolan med Lina och Hanna och nu ska jag spela smasch hemma hos David.
Jag blir typ desperat. Fast jag känner mig ganska kreativ så de är mysigt. Skulle vilja låna en bra kamera av nån o göra värsta avanserade projektet. Eller bara gå ut i skogen, ligga i mossan och ta kort på molnen.
När jag har jobbiga perioder så tänker jag alltid på hur jag kommer se tillbaka på det här i framtiden. Då kommer jag se att det var okej att jag hade den här övergångsperioden mellan skolan och framtiden. Men just nu när jag är mitt i skiten så är det svårare. Det skulle vara skönt att bara kunna känna en slapp skön lathet över allt det här. Tycka att det är soft att hänga hemma hela dagarna och göra vad jag vill. Men jag är inte sån som person och tur är väl ändå kanske de. Jag är energisk och har tusen mål och drömmar. När jag sitter här utan säkert jobb, bostad och med 50 öre på fickan är mina drömmar inte dom lättaste att uppfylla.
Efter regn kommer väl solsken.
Snälla snälla gör så att nästa period i mitt liv blir fylld av händelser och förändringar! Jag vill börja nu.

Jag vill lära mig skriva riktigt bra.
Jag vill åka på djungelsafari.
Jag vill lära mig surfa.
Jag vill ta körkort och åka på en lång lång väg ute i ingenstans i los angeles (sådär som på film, de kan man väl göra där?) med en cool bil utan tak.
Jag vill ta massa mer danskurser. Breaking och lindyhop!
Jag vill upptäcka olika städers häftiga nattliv.
Jag vill resa runt överallt.
Jag vill träffa massor med människor.
Jag vill plugga filmkunskap,bild,politik,naturvetenskap...osv
Jag vill uppleva öknar, djungler, skyskrapor, bergochdalar häftiga landskap speciella djur.

Jaa.. höst på listan står resa! <3

"Världen är en bok och dom som inte reser läser endast en sida" St Augustin

image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0