Oboy! Vilket vackert väääder!

Okej. Vad är positivt med vintern?
....
Vad är negativt med vintern?
Det är kallt,grått,mörkt,blåsigt,regnigt (kombinationen av dom där vädrerna eller vad man säger suger), man blir trött,deppig,uttråkad och går lixom hela tiden och väntar på något.
Om det är något man får vara negativ mot så är det vintern!

Kollade på min favorit kanal idag som handlade om livet i en by i indien.
Där var livet simpelt. Dom byggde sitt lilla stenhus, odlade sin mat, softade i solen, pysslade med vad dom nu gillar och barnen kunde nu gå i skolan för att dom börjat tjäna pengar på att hyra ut rum till turister. Men grejen va den (ja nu kommer de där fina uttrycket igen), att dom tyckte att dom var lyckligare förr innan det blev konkurans i byn om turisterna och alla ville börja tjäna pengar. Här kan jag tycka det är jobbigt ibland att inte ha pengar för att kunna köpa ny jacka,skor,tröja,jeans,gå på konsert,krogen,festival,köpa chips ect ect.. och få ångest över att "alla andra kan". Jag förstår dom! Leva det där sköna enkla livet måste nog vara rätt soft.

Om man tjatar och önskar tillräckligt mycket så kanske solen kommer fram snart och det blir vår snabbt?
Jag säger varje år att nästa vinter är jag inte kvar i sverige, men jag misslyckades i år igen. Jag säger bara, nästa vinter... då..

image16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0