Polis polis potatisgris.

Jag jobbar på dagis med barn som ska förvandla mig till en paprika, undrar om jag träffat sommaren och säger att poliser bara äter potatismos - det ser man för att dom alltid har potatismos på sin mössa.
Det är skönt med frisk luft och messmör mackor.
Om två veckor blir jag inneboende på östermalm och hoppas att jag ska lyckas få bort så mycket röklukt som möjligt från mitt rum iaf. Blir jag alergisk så blir jag hemlös.
Jag får ha en röd kobra telefon på rummet och har nära till dansskolan.
Jag går omkring i en dvala, längtar efter värmen och förändring.
Varje dag tittar jag på hur långt mitt hår är och hoppas att det ska växa mycket till sommaren.
Jag känner mig starkare och pirrig och väntar på något.
Jag längtar efter min syster i dom goa gubbarnas stad och efter Christoffers brandomshem i norrlands skogar.
Jag vill ha skog, vatten och tystnad och ska flytta till storstad, folk och liv.
Fast jag vill mycket.
Just nu vill jag sova och gosa in mig i världens finaste plutt och hoppas att natten känns lång.


image18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0