Blåmärks pizza.

Jag älskar kläder och stilar.
Men jag tycker inte om den här hysterin. Att folk lägger alla sina pengar på det senaste, använder det i en månad (högst en säsong) och sen är det tråkigt och ute. Vissa tar tillochmed lån (!) för att köpa kläder och måste vara fixade till max på jobbet, gymmet, häng med polarna ja hela tiden. Och är man inte det så måste man dra ursäkter varför man just idag är så "skabbig". Många tror även att dom går manekäng ute på gatan med näsan högt i skyn och sicksackar fötterna. Ja alltså ett bra självförtroende och att känna sig snygg är toppen, men tycker att det blivit så överdrivet när man hela tiden har vetskapen om att man blir iaktagen och inte bara slappnar av och softar i sin egen värld.
Men nu till det jag skulle skriva om.
Jag älskar kläderna på catwalk:en. Eller "kläderna". Dom minst sagt "överdrivna" kreaktionerna som ingen skulle sätta på sig en dag på stan. Allt från enorma volym klänningar med en halv meter höga frisyrer, till små klisterlappar som bikini. Då handlar det om något annat än mode hysteri, det handlar om en designer som skapar och uttryker sig genom kläder. (fast det är ju i för sig för att dom får chansen att vara först och göra vad dom vill och sen påverka hela världens klädkedjor som gör allt uttjatat.) Ja iaf, när jag sitter och tittar på shower på tv så bryr jag mig inte alls om det som visas är "nyskapande" "helt rätt i vår" eller om jag själv skulle sätta på mig det. Jag tittar på det som konst. Men det är jag.
Iaf så tycker jag att en ny svensk designer som heter Sandra Backlund hade en rolig inspriration till hennes vår kolektion. Det är stora handstickade tröjor och klänningar av olika de slag som har dom olika färgerna som ett blåmärke går igenom. Allt från mörkrött till gulgrönt (bordet det vara, har dock bara sett dom röd,blå,lila nyanserna bland hennes kläder). Men tycker det var en kul ide!
Christoffer sa en rolig sak om det "ja blåmärken kan ha så äckliga färger. Jag hade ett på benet förut som först såg ut som en gulgrön nybakad pizza som sen utvecklades till en färdig gräddad mörk."

image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0