Becoming a Brat.

Om två veckor flyttar jag och min Stoff isär.
Inte för att vi egentligen vill det, men lägenhetskontraktet går ut, hon ska sälja och vi har inte hittat något nytt.
Jag vill in till stan nära dansskolan och Stoff tycker inte om storstäder den bonden. Så jag blir inneboende hos mammas barndoms hippie polare som dessvärre är en skorsten. (Hoppas att hon inte plötsligt förstått sig på datorer och hittat min blogg.. vilket inte är särskillt troligt som tur är.) Hon babblar och är cool.
Bor på Karlaplan så det är väl bara att ta fram den rosa tennis tröjan och vattenkamma håret.
Det ska bli så jävla tråkigt att inte bo med min babe. Men så sällskaps sjuk som jag är så måste jag lära mig att bo själv, måste prova på det oxå.
I all ensamhet kommer jag ha tid att rita och måla mera, lyssna på musik, träna danssteg, läsa böcker, sticka en sjal, skriva livs-önskelistor ja allt vad jag nu kommer på.
Hoppas tiden blir mysig och att jag hittar nån ny bekant nånstans.
Kan inte tänka mig att mina nynäsbo vänner kommer orka hälsa på mig var och varannan dag. Men annars är jag bara arbetsnarkoman, köper resetidningar, provar min underbara blommiga bikini varje dag och räknar varje femtio-öring. Att min syster just nu är i Egypten med sin karl gör mig grön av avund. När i helveta ska jag få resa!?

En sång tillägnad min syster-yster. Eget komponerat av oss sommaren-06.
(Melodi: "Vår tupp är död, vår tupp är död.")

"Finkan är pra, finkan är pra.
Finkan är pra, finkan är pra.
Finkan är nå faktiskt rikkit perkele kivva.
Finkan är nå faktiskt rikkit perkele kivva.
Nåmen nåmen nåmen nåmen visst nåmen visst.
Nåmen nåmen nåmen nåmen visst nåmen visst."

(Alltså:
Finland är bra
Finland är faktiskt riktigt jävla roligt
Jomen jomen jomen jomenvisst)

image19

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ska du bo där själv eller med henne??

2008-02-20 @ 16:27:17
URL: http://boobsie.blogg.se
Postat av: voi mukulat

hur kunde jag glömma?
visst är det roligare med blogg än bildis? =)
ska kolla din oftare nu när jag ser att du också börjat skriva lite mer. kan bara konstatera av dina inlägg än en gång hur otroligt lika vi är..
du frågade om jag kan svara på dina kommentarer - jag gör det under dem, alltså kommenterar själv på mitt eget inlägg. svarat på allt du kommenterat tror jag. gör samma sak du om du vill svara på detta.
höres!

2008-02-25 @ 19:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0