The city of God BanGBanG!

Var och hälsade på ett dagis i Ropsten nyss, ca 15 minuter bort om man räknar från dörr till dörr. Ska få börja jobba där i slutet av april och minst 2 månader framåt! Känns skönt och få ett länge vikariat igen och få jobba på sommaren då man nästan bara är ute på dagis. De är ju feta lyxen! Hellre de än monotomt stå o sälja cigg o smågodis på sleven i värmen. Får hoppas det blir varmt snart också.. Det är i en gamal fin kåk. Kändes lite som att var hemma i någon tants lägenhet. Sådär tyst och fridfullt. Okej ungarna var ute just då, men själva stämningen i väggarna i huset eller hur man ska förklara. Dom har egen kock så det lucktade gott av hemlagat och fröken som viade mig runt var jätte mysig. Kände på en gång att det här är ett dagis där personalen verkligen trivs och älskar sitt jobb. Inte tjurpuppor som helst bara vill sitta i personalrummet, stinka kaffe och snacka skit. Har hoppat runt på så många ställen nu så jag har sett endel. Det här känns super.

Har två film tips. "Dark blue almost black" - spansk rulle. Underbar humor och härlig känsla. Ganska simpel och skön att slappa till. Känns bättre ju mer jag tänker på den på något sätt. Känslan sitter kvar sen igår. Längtar VERKLIGEN utomlands nu!
"Guds stad" - klassikern som dom flesta säkert har sett eller lovat sig själva att se men att det inte blivit av än. Trodde den skulle vara hämsk, drömma mardrömmar film, men den var häftig. As snygg bild, medryckande och cool. Dom panga så mycket att man till slut inte berördes. En hämsk scen ur filmen jag såg i skolan förut och nästan började gråta var inte alls så hämsk nu i sitt samanhang. Man blev lixom avtrubbad. Vet inte om det var negativt. Jag kanske inte kunde ta in filmen ordentligt igår när jag redan var trött efter första film titten. Men budskapet gick fram till mig och jag rekomenderar den helt klart.

Läser en bok som ALLA måste läsa någon gång i sitt liv. "Lyckad nedfrysning". Skriver om den nästa gång, måste bara leta några bra citat! Snart ska jag ladda upp bilder oxå från senaste tiden.
Tjing tjong!

ps. hahahahaha föresten måste skriva ner helgens skönaste brat uttryck, som personen med liiidingö stämma sa helt seriöst "fan vad cash du ser ut idag ******!" - pekade på personens kläder och såg nöjd ut. hahahaha kanske internt mellan mig o Maria, vår humor klaffar alltid, men har aldrig hört att nån snobbig typ sagt så, så jäla skönt! haha


Kommentarer
Postat av: Anonym

hatar när vuxna stinker kaffe.. ojdå, jag är visst själv 28.. /sis

2008-04-18 @ 09:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0