Killen i jeans affären var en gåva sänd från Gud!

Från sovrummet hörs snarkningar.
Datorn är kokhet och bränner snart hål på mina nya jeans. Men de är obekvämt att ha den på bordet och behöva luta sig fram. Mmm all denna behvämlighet. På tven blöder folk och jag pratar med Lina på msn. Är hemma hos Maria i Tumba. Det känns som att det börjar gå framåt. Läste alla mina gamla blogg inlägg och något har ju faktsikt hänt. Jag har bytt mijlö, jobb hundra gånger och framförallt utvecklas och ser livet lite lite mer positivt för var dag som går. Eller ljusare eller hur man ska uttrycka sig. Öppnare kanske. Tycker fan inte att jag är klar med denna prosess än men att jag idag hittade lite kläder och tyckte DET VAR KUL ATT SHOPPA... ger mig lite hopp. Visst jag har kännt mig snygg och klätt upp mig hela denna tråk vinter men haft sååå negativa tankar vad gäller alla människors och mitt eget utseende. De har vart som en börda, inte bara "jag struntar i hur jag ser ut vad skönt". Jag har inte orkat just därför att jag mått dåligt. Inte orkat ta tag i mig själv och se något roligt i stil och sånt. Jovisst, men inte som förr. Och nu har jag börjat hitta tillbaka till det ljuva med små saker som muntrar upp. Lite lättare syn på allt.
Köpte ett par stuprörs jeans från wrangler som jag köpte i för stor storlek och drar ner på höfterna så det blir baggy ass och tajt vid smalbenen. precis what i like. Och en rosa/lila/röd (nån färg) huv tröja från topshop med typ ugglor på. Var på rea så då slog jag till. Hade inte vart värd mer pengar men nu gick de an. Den är häftig. Köpte torr shammpo från Tony and Guy oxå. Ska tydligen vara super för snygg volym! Håret ligger ju alltid bäst dag 2 efter tvätt tycker jag. Men hårbotten börjar kännas lite fettig och ska man fixa frillan då så kan de bli dusch ändå bara för att känna sig helt fräsch. Då blir håret torrt och lägger sig inte rätt. Haha vilket problem. Det är iaf perfekt med ett torr shampo som behåller strukturen, gör det rent och volymigt. Tycker inte de är äckligt som vissa. (haha vad jag lät som ett proffs på hår. Rös du nu Sofia vava?! haha okej jag låter pervers.)
Imorrn ska frisör sanne färga mitt röd,blond,grön,råttfärgade skatbo till någon ljuv rödblond färg. Ljusare än förut. Funtar på att bli blond. Eller iaf slingor. Tycker de är så snyggt på folk som har typ ljusbrun utväxt och blont hår. Som hon Nikki i "heroes" (världens mest spännande serie just nu btw! ska gifta mig med Peter Petrelli känner mig som en nykär 12 åring som sitter och slickar på planscher av Leonardo Dicaprio... Ja de gjorde jag i den åldern..) Men ljusbrun utväxt kan jag ju drömma om att få. Min blir grå. Sen när de blir längre blir de ju snygg blond men jag vill ha fejk.. ;P
Just de F.H.H.S.J (marias boy) lovade att fisa mig i ansiktet imorgonbitti kl 6 när han går upp... Ska väl lägga mig och förbereda mig på den väckar klockan. Själv får jag sova ut sen och lensa deras kyl. Dom har sol i lägenheten från dusk to dawn. Så lyx. Men kommer bli varmt på sommaren...
Känner fortf smaken från en "queens delight" som är en wåffla med mjukglass, varm chokladsås, nötter, jordgubbssylt, rån och nonstop. Mmmumma!! Maria bjöd mig på en trerätters på hennes restaurang idag IGEN bara för att vi blev lite hungriga på shopping rundan. Shit jag får snart dåligt samvete. Hon förväntar väl sig en jäla dyr inflyttnings present... hahaha :) (*harkel host..*)
Shit.. jag känner verkligen smaken måste nog börja lensa deras kyl redan nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du glömde skriva varför du valde just den rubriken.. vad var det med killen i affären? =)

jag ska också blondera mig till sommaren!

2008-04-16 @ 17:56:22
Postat av: julietta

Nä jag glömde inte men jag tycker de är kul med överskrifter som man måste klura själv på eller nått. Men den här kanske var lite väl flummig eller icke avslöjande vad man nu säger. Han var de snyggaste jag sett på länge helt enkelt!! grrr

2008-04-17 @ 12:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0