00Julia - license to kill.

Måste bara berätta för er om DRAGSPELSKVINNAN!
Först trodde jag att det bara var på helgerna.. Men sen märkte jag att hennes falska toner skar som knivar genom min skalle varje vardag oxå mellan klockan 10 och 15 ungefär. Konstant. Knappt en minuts trudilutt som INTE är en melodi eller sång. Hon sitter under bron utanför mitt fönster så det enda som dämpar kvinnan är musik och ibland vill jag faktiskt ha TÖST! (kan du bara vara TÖST! "smala sussie"-hon med insydda räkor i kläderna för att ingen annan ska attraheras av henne. Min favorit.) Hon sitter där gamal, grå, fattig, deppig, tråkig, orrörlig, apatisk, sorlig! Jag vill bara trycka ner dragspelet i hennes lilla torra strupe och få tyst på eländet. Men det är ju fan synd om skrället! Det där är kanske hennes enda trygghet i livet. Hon kanske får ihop tillräckligt med slantar för en cheese burgare från donken i slutet av dagen och jag vill ju inte ta kål på na. Hon gör soundtracket till mitt liv här i brat kvarteret. Och det är inget trevligt sådant som man vill lyssna på om några år och bli nostalgisk. Tänk er själv att vakna var eviga sovmorgon till falska dragspelstoner! Jag måste gå ner och ge henne ett nytt tonhäfte med lite pippi långstrump eller nått jag hänger mig snart.


Kommentarer
Postat av: svamp (aka annasofia)

klockren brud, även klockrent inlägg!
vi har en snubbe på avenyn som alltid står med en bandare och spelar musik som han sjunger till i en sån där leksaksmikrofon, man hör inte mycket annat än raspigt skrän, men ett och annat ord kan man snappa upp och det är alltid psalmer eller dansbandsmusik. skön typ, som det nog ligger en fet belöning på att radera från jordens yta..

2008-04-30 @ 17:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0