Varför får inte alla vara med och leka?

Jag vet inte vad jag ska göra.
Jag känner att jag måste börja bidra ännu mer och på ett bättre sätt!
Jag borde bli vegetarian, men jag äter redan för dåligt och får inte i mig allt jag behöver.
Jag vill spy på alla omedvetna snobbar! Och då menar jag inte snobbar som att bo på Östermalm utan alla vanliga människor i sverige och i-länderna som blundar för allt och inte "orkar bry sig" så länge det inte kryper närmare och påverkar folk i sin omgivning och en själv. Då börjar folk slå upp ögonen och "Oj!".
Ja, det är miljöhoten jag menar om ni inte har förstått.

Alltså missförstå mig inte nu... Men Tsunamin och Twintowers katastoferna var självklart hemska. Men bara för att det drabbade människor i i-länderna så fick det så stor uppståndelse. Att människor dör av svält  varje dag pga att vi i i-länderna vill leva så rikt och lyxigt som möjligt (lyx är "inte mer" än att kunna använda hur mycket vatten som helst och äta obegränsat med mat) räknas inte till någon katastrof. Visste ni att enda anledningen att vi kan vara rika i europa och usa är för att andra är fattiga? Alla på jorden kan inte äta lika mycket kött som oss då skulle inte vattnet räcka att producera fram det. Vi tar av dom fattiga och ger till dom rika. Och alla bidrar till det varje dag. Jag menar inte att vi ska ha dåligt samvete för allt man gör, men så länge man är medveten och drar sitt strå till stacken så kan man sova lugnt.

Såg ett miljöprogramm nyss på ur tv där dom sa att när isarna smälter och allt de där som förhoppningsvis alla vet redan, så kommer det tillslut bli krig om vattnet för att det finns så lite kvar...
Dom sa oxå att det största miljöhotet är att människor inte förstår hur alvarligt det är. Haha jo de har jag märkt. Skicka ner mig som voulontär eller nått jag står inte ut att vara arg mer det tjänar ju inget till.
Suck.. är det bara jag som bryr mig? =(

image5

Kommentarer
Postat av: annasofia

det finns massor du kan göra, som du själv säger gäller det att inte hitta ursäkter utan orka bry sig. du kan köpa lågenergilampor och dra ut alla adapters när du inte använder dem, duscha mer sällan och stänga av vattnet emellan shamponeringarna. du kan sortera dina sopor i papper, kartong, hårdplast, glas, metall, brännbart, kompost, batterier, miljöfarligt avfall och grovsopor. du kan åka kommunalt eller i full bil, köpa rättvisemärkt, krav-märkt (eller ännu hellre vegetariskt) och ekologiskt. (även kläder) du kan ta reda på information och sprida den som du gör här nu. kul att du intresserar dig för politik. och fin blogg. kram syster

2007-12-07 @ 14:11:54
URL: http://ordinary-justlikeyou.blogspot.com
Postat av: annasofia

glömde second hand och loppis, där kan du köpa dina kläder, böcker, skivor, möbler, porslin med mera.

2007-12-07 @ 14:13:35
Postat av: Sarah

men vad hände med bloggen?

2007-12-13 @ 00:18:09
URL: http://aflikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0