"She is the saddest girl to ever to hold a martini."

image2

Min
film lista är lång.
Osedda filmer alltså.
Tycker att jag ser flera nya filmer i veckan och ändå blir den bara längre!
Filmkrönikan är bäst! Jag älskar tjejens Helsingforska och frisyr! Hon är cool.
Vill komma över mer japansk, italiensk och fransk film. Så ge mig tips är ni snälla :)

Jag måste nog kalla mig själv för filmfantast även om jag inte ens sett Star Wars...
Jag påverkas så starkt av filmer som har de där speciella som jag fasnar för. Då går jag omkring en hel dag ibland o är helt inne i känslan. I Boston Tea Party med Fredde o Fille (hehe) tog dom upp att se film ger ungefär samma effekt som att bli hypnotiserad. Där har vi förklaringen alltså. Film är en så grymm konst form! Jag vill ge tips men listan kommer bli så lång så ingen orkar läsa. Men okej jag ger bara ett tips då, en film som fortf sitter kvar på min näthinna. "Im a cyborg but thats OK". Ja, jag tjatar om den men den är grym. Den handlar om en tjej som sitter på psykhem där alla har sina olika roliga fel, den går snabbt är as snygg, rolig och de jag Lina o Hanna pratade om förut var att japanska filmer inte förklarar allt som americanska ofta måste göra. Då blir de så mycket bättre.
Film världen är fantastisk <3 Se ya!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Hihi, det brukar ju jämt gå franska filmer sent på kvällen på ettan och tvåan. Man kan känna igen att det är en fransk film utan att de snackar. För det första är det mjukporr och för det andra har dom de skummaste grejerna för sig ;). Men jag gillart!

2007-12-05 @ 17:24:34
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Anonym

om du inte vill ha allt förklarat för dig borde du se gissa vem... DAVID LYNCH FÖRSTÅS!! har du gjort det än eller, din FILMFANTAST?! =) /sis

2008-04-18 @ 09:28:50
Postat av: Anonym

ps. tips på en underbar italiensk film; (nåt av det bästa jag sett) "livet är underbart", sett den? /sis

2008-04-18 @ 09:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0