Scubbidoo.

Sista lektionen på streeten idag.
Köpte en hiphop skiva av min lärare "Rob one" (som för övrigt är med i en grupp som heter "Natrual born lockers" hehe gillar de namnet!) som tydligen tagit honom 17 år (!!) att få ihop. På den gamla goda tiden då de inte fanns internet o dj:arna ville hålla hemligt vad låtarna dom spelade hette för att folk skulle komma till klubben för att få höra musiken. Så den ska jag hålla hårt i.
Han är en bra lärare för han berättar om all historia bakom dansen och stegen, att det är så mycket mer än att bara stuttsa runt o vara cool. Tex så har han berättat att killen (som jag inte kan namnet på) som uppfann lockingen bara låste stegen när han dansade hiphop för att lära sig. Detta tyckte alla såg roligt ut och det var folk som garvade ut honom. Då började han peka på folk - därav "points". Ser fram emot nästa termin ska bli underbart. Så länge får jag njuta av min skiva.
Det är så härligt o se bra dansare dansa. När dom verkligen tar i o ger allt så får dom ett helt nytt uttryck i ansiktet och man ser verkligen hur dom går in i sig själva och bara älskar det dom gör. Jag är än så länge så konsentrerad på att jobba på stegen, stil ja allt att jag inte känner att jag släppt loss de där speciella än. Och det är nog inget man kan styra över heller.
Alla borde ha ett intresse och något man brinner för, livet får så mycket mer mening då.
Peace.

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0