maffia musik.

image1

Sitter
instängd för mig själv och drömmer skumma drömmar om maffia.
Christoffer är bortrest och just nu är de mest tråkigt att vara ensam hemma när jag ändå inte har jobb.
Jag planerar inför framtiden och är förvirrad.
Men julen ska bli mysig, alla ska få hemgjorda klappar av mig. Känns så skönt att jag slipper gå ut o springa maraton med alla desperata trebarns morsor som köper bara för att köpa. Då försvinner hela grejen med klappar tycker jag.

Igår insåg jag att The rolling stones och The streets är jäla grymma! Förstår inte varför mitt musik proff till snubbe inte visat mig hans winamp lista förr!! Så jag lyssnade på mysig musik och hittade en konst tidning som jag vill börja prenumerera på. Fick tippset från programmet Kobra som går på ettan. Svt är verkligen bäst! Smart tv.
På tal om smart så gjorde jag ett IQ test på Ilustrerad vetenskaps hemsida. Resultatet blev "övernormal" och jag låg på gränsen till hög! Fast var verkligen kass på språk delen, visste inte vad orden betydde. Ska plugga järnet på de och bli nya einstein ;) Haha! (fick veta sen att typ alla fått högre resultat än mig, så jag lägger ner smart karriären ;P) Föresten så har jag blivit (eller mera upptäckt att jag alltid vart) intresserad av vetenskap och vetenskapsmän. En rolig värld de där. De är väl de enda positiva igentligen med att sitta hemma isolerad, jag upptäcker roliga grejer. Positivt i allt de jobbiga.

Men icke sa nicke jag är inte en bitter hagga än. Tittade på Christian Luuks intervju programm när Linda Skugge var med. Stackars bittra, avundsjuka, trångsynta tös. Hon ser bara ut som en stel hyssteriskt skrattande yta som låtsas att allt är så bra och har sånna krav på sig själv och andra att jag aldrig sett liknande! Jag vill verkligen försöka hålla mig ifrån att tycka illa om människor, tycker mer om att försöka se positiva saker i folk. Men ursäkta den människan är inte o leka med! Ja där har jag ett skräck exempel, märker jag endag att jag stör mig så mycket på att grannen inte sa hej i trapphuset att jag måste skriva en lång krönika till aftonbladet så är de dax att göra en radikal förändring! Hehe.

Tänkte skriva dom där visdomsorden som han Gandalf sa en gång när han satt med de där lilla krullet i grottan fylld av läskiga monster. Men kommer inte riktigt ihåg meningen. Nånting med att man kan inte bestämma över vad som händer en men man kan bestämma över vad man ska göra med sin tid... man får. Hahaha! Ska kolla upp texten på engelska... Tycker att de är svårt att uppskatta nuet som de är, men allt kommer väl bli bättre.

Nu ska jag dansa balett. Energi i mörkret :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hatar linda skugge.... /sis

2008-04-18 @ 09:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0